16/1/2012
Οι πωλήσεις των 250 μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κλάδου αυξήθηκαν πάνω από 5%
Οι πωλήσεις των 250 μεγαλύτερων επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου στον κόσμο σημείωσαν αύξηση που ξεπερνά το 5% κατά το λογιστικό έτος 2010 (Ιούνιος 2010 - Ιούνιος 2011).
Οι αριθμοί δείχνουν σημαντική βελτίωση σε σχέση με τους αντίστοιχους του 2009 (όταν οι 250 μεγαλύτερες επιχειρήσεις είχαν σημειώσει αναιμική ανάπτυξη της τάξης του 1,2%) παρά το γεγονός ότι η εξεταζόμενη περίοδος συμπίπτει με τη λήξη των φορολογικών κινήτρων στις ΗΠΑ, την κρίση στην Ευρωζώνη και την εφαρμογή αυστηρότερης νομισματικής πολιτικής στις σημαντικότερες αναδυόμενες οικονομίες.
Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte με τίτλο, «Οι Παγκόσμιες Δυνάμεις του Λιανικού Εμπορίου για το 2012» (2012 Global Powers of Retailing), την οποία υλοποίησε συνεργασία με το περιοδικό STORES προκύπτει ότι έχει βελτιωθεί και η κερδοφορία των επιχειρήσεων της λίστας, με το περιθώριο καθαρού κέρδος τους να έχει ανέλθει, κατά μέσο όρο στο 3,8% κατά το 2010 ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το 2009 ήταν 3,1%.
Σχεδόν όλες οι εταιρείες που γνωστοποίησαν τα κέρδη μετά φόρων (183 από τις 195) λειτούργησαν υπό κερδοφορία κατά το 2010 και αναλογία μεγαλύτερη των 2/3 αυτών παρουσίασε βελτίωση στο περιθώριο καθαρού κέρδους. Πάντως, παρά το γεγονός ότι αυτή η επίδοση είναι εντυπωσιακή, οι λιανέμποροι θα επηρεαστούν από την επιδείνωση της παγκόσμιας οικονομίας κατά το τελευταίο εξάμηνο του 2011.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Δημήτρης Κουτσόπουλος, Head of Consumer Business της Deloitte Χατζηπαύλου Σοφιανός & Καμπάνης Α.Ε., δήλωσε: «Τα αποτελέσματα της κατάταξης της Deloitte δείχνουν ότι οι 250 μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στον κόσμο αντιμετώπισαν αποτελεσματικά τις προκλήσεις των τελευταίων ετών και βελτίωσαν για δεύτερη συνεχή χρονιά τόσο τις πωλήσεις τους όσο και την κερδοφορία τους.
Με παρόμοιο τρόπο θα πρέπει να αντιδράσουν και οι ελληνικές επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, οι οποίες βέβαια λειτουργούν σε ένα ακόμα πιο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον λόγω της έντονης ύφεσης στη χώρα μας.
Ωστόσο, αυτό το γεγονός θα πρέπει να κινητοποιήσει τις επιχειρήσεις του κλάδου να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν, όχι μόνο περιορίζοντας τα λειτουργικά τους κόστη αλλά και ανακαλύπτοντας νέες μεθόδους προσέλκυσης πελατών και πώλησης προϊόντων.
Για παράδειγμα, όπως φαίνεται και από την αναφορά της Deloitte, η ανάπτυξη μιας στρατηγικής που θα δίνει στο διαδίκτυο κεντρικό ρόλο ενδεχομένως να αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα προς τη μελλοντική ανάπτυξη των εταιριών λιανικού εμπορίου».
Η γεωγραφία του λιανεμπορίου
Στη Λατινική Αμερική, την Αφρική και τη Μ. Ανατολή οι λιανέμποροι σημείωσαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη κατά το λογιστικό έτος 2010. Επτά από τις δέκα μεγαλύτερες εταιρίες λιανεμπορίου στη Λ. Αμερική κατέγραψαν διψήφια αύξηση πωλήσεων, η οποία διαμόρφωσε το ρυθμό ανάπτυξης για τη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή στο 18%.
Ταυτόχρονα, οι λιανέμποροι από την Αφρική και τη Μέση Ανατολή σημείωσαν το μεγαλύτερο Ενιαίο Ρυθμό Ετήσιας Αύξησης (CAGR) από όλες τις γεωγραφικές περιοχές κατά την περίοδο 2005-2010.
Άλλα σημαντικά ευρήματα:
· Οι συνολικές πωλήσεις των 250 εταιριών της λίστας άγγιξαν τα 3,94 τρισεκατομμύρια δολάρια.
· Το μερίδιο των πωλήσεων που σημείωσαν οι 10 πρώτες εταιρίες της λίστας μειώθηκε και κατά το 2010 φτάνοντας το 29,4% όταν το 2009 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 30% και το 2008 είχε φτάσει σε επίπεδο ρεκόρ για τα δεδομένα της συγκεκριμένης αναφοράς (30,2%).
· Η Tesco PLC παραμένει και φέτος η τρίτη μεγαλύτερη εταιρία λιανεμπορίου, ξεπερνώντας την Metro AG εξαιτίας της διαρκούς αύξησης των πωλήσεών της κατά τα τελευταία έτη.
· Το ποσοστό των πωλήσεων που προήλθαν από δραστηριοποίηση σε ξένες χώρες αυξήθηκε στο 23,4% το 2010 ενώ το αντίστοιχο ποσοστό πέρσι ήταν 22,2% και το 2008 είχε φτάσει το 22,9%.
· Ο ρυθμός της «παγκοσμιοποίησης» αυξήθηκε πέρσι. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν 88 είσοδοι σε νέες αγορές από 40 εταιρίες λιανικού εμπορίου σε 57 χώρες.
Συνδυασμός καναλιών αγορών
Αν και το άνοιγμα καταστημάτων σε νέες χώρες αυξήθηκε φέτος, μια άλλη δημοφιλής μέθοδος «δοκιμής» των καινούριων αγορών είναι η έναρξη λειτουργίας μέσω Διαδικτύου.
Οι περισσότεροι λιανέμποροι λειτουργούν χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα διάφορα κανάλια πωλήσεων (π.χ. καταστήματα, κατάλογοι, διαδίκτυο, τηλεφωνικά κέντρα, κοινωνικά δίκτυα, ψηφιακές οθόνες, κινητή τηλεφωνία), αλλά λίγοι είναι αυτοί που κατανοούν πώς οι καταναλωτές ψωνίζουν χρησιμοποιώντας καθένα από αυτά τα κανάλια ενώ ακόμα λιγότεροι διαθέτουν ενιαία, συνεπή και περιεκτική «πολυκαναλική» στρατηγική.
Πηγή:
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=439071&h1=true
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου