Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Εντονες ζυμώσεις στην αεροπορική αγορά


31/1/2012

Οικονομικά κίνητρα από το «Ελ. Βενιζέλος», ψυχρή υποδοχή από την Aegean

Σε περίοδο έντονων ζυμώσεων εισέρχεται η αγορά των αερομεταφορών, καθώς η μείωση των εισοδημάτων των Ελλήνων καταναλωτών και η διεθνής ρευστότητα που επικρατεί γύρω από τη χώρα μας, αναγκάζουν τους παράγοντες της αγοράς να αναζητήσουν εναλλακτικές διεξόδου μπροστά σε μία χρονιά που φαντάζει ακόμη πιο δύσκολη.

Με την αγορά στην χειρότερή της φάση, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ανακοίνωσε νέο ειδικό οικονομικό κίνητρο για τη χειμερινή περίοδο του 2012, στοχεύοντας στην εισαγωγή χαμηλότερων ναύλων από τις αεροπορικές εταιρείες. Το κίνητρο αντιστοιχεί σε εκπτώσεις έως και 50% στις επιβατικές χρεώσεις για χαμηλούς ναύλους, σύμφωνα με ανακοίνωση του «Ελ. Βενιζέλος».

Το κίνητρο χαρακτηρίζεται από το αεροδρόμιο ως «πρωτοποριακό διεθνώς», καθώς «αντιστοιχεί σε έκπτωση της τάξεως 25% έως και 50% των χρεώσεων προς επιβάτες για όσους χαμηλούς ναύλους εκδώσουν οι εταιρείες για τα δρομολόγιά τους με αφετηρία την Αθήνα».

Το πρόγραμμα θα διαρκέσει από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 30 Απριλίου 2012 και θα αφορά «φθηνά εισιτήρια όλων των αεροπορικών εταιρειών που αναχωρούν από την Αθήνα, τόσο για το εσωτερικό όσο και για το εξωτερικό».

Σύμφωνα με το «Ελ.Βενιζέλος», θα περιλαμβάνει ποσό ύψους 10 € για την αεροπορική εταιρεία (ίσο με έκπτωση 50% επί των επιβατικών χρεώσεων του ΔΑΑ για τους ακόλουθους χαμηλούς ναύλους) και 5 € για την αερογραμμή (ίσο με έκπτωση 25% επί των επιβατικών χρεώσεων του ΔΑΑ για τους ακόλουθους χαμηλούς ναύλους).

Ψυχρή υποδοχή του μέτρου από την Aegean
Κύκλοι της Aegean σχολιάζουν ότι κάθε δράση για τη μείωση των φόρων είναι στη σωστή κατεύθυνση. «Η Aegean, όμως, πολλά χρόνια υποστηρίζει ότι το επίπεδο των τελών που εισπράττονται από το κράτος και το "Ελ. Βενιζέλος" είναι υπερβολικά υψηλό» σημειώνουν και επισημαίνουν ότι ο φετινός χειμώνας είναι ο χειρότερος που έχουμε ζήσει τις τελευταίες δεκατίες και ως εκ τούτου το δημόσιο και το αεροδρόμιο θα έπρεπε να είχαν λάβει μέτρα για να αντιμετωπίσουν το θέμα.

«Η Aegean αντέδρασε αμέσως προσφέροντας χαμηλότερους ναύλους στο εξωτερικό και στο εσωτερικό και, μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις διπλασίασε την υποστήριξη του αεροδρομίου» σημειώνουν.

Οι ίδιες πηγές χαρακτηρίζουν το πρόγραμμα κινήτρων του αεροδρομίου ως «περιορισμένο», καθώς «διαρκεί μόνο τρεις μήνες, αφορά μόνο σε πέντε ή δέκα ευρώ συμμετοχή του αεροδρομίου στα 42 ευρώ - που είναι οι συνολικές χρεώσεις - και επίσης ισχύει μόνο για πολύ χαμηλά εισιτήρια, στα οποία και πάλι το κράτος και το αεροδρόμιο εισπράττουν το 72% του ναύλου».

Χαρακτηριστικά, όπως λένε, σε ελάχιστο τελικό ναύλο 59 ευρώ, το δημόσιο και το αεροδρόμιο εισπράττουν το 74% του εισιτηρίου, δηλαδή 43 ευρώ.

Με τα μέτρα του αεροδρομίου, όπως λένε, με κόστος εισιτήριου 44 ευρώ, το σύνολο χρεώσεων και φόρων πάλι κυμαίνεται στο 72%, καθώς εισπράττονται 31,6 ευρώ.

Μάλιστα, όπως αναφέρουν, σε ένα εισιτήριο των 87 ευρώ, είτε με τα νέα κίνητρα είτε χωρίς αυτά, το κράτος και το αεροδρόμιο παίρνουν το 54% της αξίας του, δηλαδή 46,6 ευρώ.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου