22/3/2012
Aπό τις 2.000 επιχειρήσεις 15% λειτουργεί στα όρια της παρανομίας, καθώς δεν διαθέτει βασικά στοιχεία μιας επιχείρησης, όπως διεύθυνση, τηλέφωνο και email, ενώ δεν έχουν ούτε καν ΑΦΜ.
Σε ποστοστό τo 15% των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων θα πρέπει να τα αποφεύγουν οι καταναλωτές, οι οποίοι κάνουν τις αγορές τους μέσω του διαδικτύου, αφού δεν παρουσιάζουν τα βασικά στοιχεία μιας τυπικής επιχείρησης και δεν έχουν διεύθυνση, τηλέφωνο και email.
Αυτό σημείωσε, σε συνάντηση με τους δημοσιογράφους, ο καθηγητής του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν Eltrun του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γ. Δουκίδης.
Ο καθηγητής συμμετείχε στη συνάντηση του γενικού γραμματέα Εμπορίου Στ. Κομνηνού με τους δημοσιογράφους προκειμένου να γνωστοποιηθούν οι δράσεις που σχεδιάζει το υπουργείο για να μπουν κανόνες στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο γνωρίζει δυναμική ανάπτυξη στη χώρα μας καθώς αποτελεί την καλύτερη εναλλακτική πρόταση για επιχειρήσεις και για νέους επιχειρηματίες , εν μέσω κρίσης.
Όπως ανέφερε ο κ. Δουκίδης, μόνο πέρυσι, η αξία της συγκεκριμένης αγοράς άγγιξε το 1,7 δισ. ευρώ και εκτιμάται ότι τα αμέσως προσεχή έτη θα ξεπεράσει τα 5 δισ. ευρώ και σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου, από τις 2.000 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο ποσοστό 15%, δηλαδή 300 επιχειρήσεις, λειτουργούν στα όρια της παρανομίας. Συγκεκριμένα, όπως αποκάλυψε οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις δενπαρουσιάζουν τα βασικά στοιχεία μιας τυπικής επιχείρησης, όπως η διεύθυνση, το τηλέφωνο και το email, ενώ δεν έχουν ούτε καν ΑΦΜ.
Με δεδομένη τη ραγδαία ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς, που φτάνει στο 30% τουλάχιστον ετησίως με 1.500.000 'Ελληνες on line ώριμους καταναλωτές, το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ξεκίνησε μια συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, προκειμένου να γίνει αξιολόγηση των Ελληνικών Ηλεκτρονικών Καταστημάτων, να δημιουργηθεί ένα μητρώο και να υπάρχει πιστοποίηση.
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη αγορά διέπεται από Προεδρικό Διάταγμα του 2003, το οποίο καθορίζει σε γενικές γραμμές το πλαίσιο λειτουργίας της.
Όπως αναφέρθηκε σε συνέντευξη Τύπου από τον γενικό γραμματέα Εμπορίου Στέφανο Κομνηνό, υλοποιείται με ταχείς διαδικασίες η ηλεκτρονική τιμολόγηση για όσες επιχειρήσεις κάνουν ηλεκτρονική τιμολόγηση. Δημιουργήθηκε ήδη το «πρότυπο» και τις επόμενες δύο εβδομάδες θα πραγματοποιηθεί η σχετική διαβούλευση για το θέμα προκειμένου να περάσουμε στην εφαρμογή του συγκεκριμένου προτύπου άμεσα.
Σημειώνεται ότι το κόστος για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος έχει πέσει πλέον στο 1/3 (5.000 ευρώ από 30.000 ευρώ) απ' ότι ήταν πριν από δύο χρόνια. Επιπροσθέτως, την τελευταία διετία έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων στο καλάθι του Έλληνα καταναλωτή, αποτελώντας πλέον τα 2/3 των ηλεκτρονικών αγορών τους. Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι περισσότερες αγορές αφορούν ηλεκτρονικά προϊόντα, αν και τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά και το μερίδιο της αγοράς τουριστικών πακέτων.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου