Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012

Η Γερμανία σκοτώνει την ευρωζώνη του αυτοκινήτου


10/3/2012

Στις αναπτυσσόμενες οικονομίες του πλανήτη λατρεύουν τα γερμανικά αυτοκίνητα. BMW, Mercedes και Audi πουλάνε εκεί. Οπως και στην εγχώρια αγορά τους, οι πωλήσεις στη Γερμανία για τους τρεις μεγάλους αυξήθηκαν κατά 9% πέρυσι. Οι υπόλοιπες όμως αυτοκινητοβιομηχανίες της Γηραιάς Ηπείρου δεν πάνε και πολύ καλά.
Στη χτυπημένη από την κρίση Ευρώπη τα αυτοκίνητα δεν πωλούνται τόσο εύκολα. Οι πωλήσεις τους έχουν πέσει 2% στη Γαλλία, 11% στην Ιταλία και 18% στην Ισπανία το 2011. Η μητρική των Peugeot και Citroën ανέφερε ζημιές 92 εκατ. ευρώ. Το αφεντικό της Fiat παραδέχθηκε πως η εταιρεία έχασε περί τα 500 εκατ. ευρώ στην Ευρώπη το 2011. Λογικό, αφού μόλις 13 εκατ. νέα αυτοκίνητα αγοράστηκαν πέρυσι στην ΕΕ, ήτοι 2,5 εκατ. λιγότερα από το 2007, γυρίζοντας την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου στο 1997.
Για το 2012 προβλέπεται περαιτέρω πτώση των πωλήσεων. Για 5η συνεχόμενη χρονιά. Το ένα πρόβλημα, λένε, οι αναλυτές είναι πως η Ευρώπη παράγει πολύ περισσότερα αυτοκίνητα από όσα μπορούν να αγοράσουν οι πολίτες της. Πέρυσι είχε τη δυνατότητα να βγάλει στην αγορά 25,5 εκατ. αυτοκίνητα αλλά τελικά παρήγαγε μόνο 20 εκατ. Επιπλέον, η παραγωγή στην ΕΕ είναι πολύ πιο ακριβή: ένα Renault Clio που φτιάχνεται στην Τουρκία κοστίζει 1.300 ευρώ λιγότερα από ένα που κατασκευάζεται στη Γαλλία.

Πηγή

 Η κρίση πλήττει τη μεσαία τάξη και στα αυτοκίνητα

10/3/2012

Σε δύο ράγες κινούνται οι αυτοκινητοβιομηχανίες προς το μέλλον. Η μία αφορά την εξέλιξη ήδη γνωστών τεχνολογιών και η δεύτερη καινοτόμες προτάσεις με ανατρεπτικό περιεχόμενο.
Το μέσο ηλεκτροκίνητο μοντέλο εξακολουθεί να κοστίζει 10.000 έως 15.000 ευρώ ακριβότερα από τους συμβατικούς ανταγωνιστές του, οι οποίοι μπορούν να βελτιωθούν θεαματικά με συγκριτικά πολύ χαμηλότερες επενδύσεις.
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, που βρίσκονταν κατά πολλούς στη δύση τους, επανέρχονται δυναμικά στο προσκήνιο και πετυχαίνουν καταπληκτικές αποδόσεις σε συνδυασμό με μικρότερη χωρητικότητα και λιγότερους κυλίνδρους. Το αποτέλεσμα είναι τρικύλινδρα μοτοράκια με ένα λίτρο κυβισμό και 125 άλογα ή τετρακύλινδρα μοτέρ, στα οποία λειτουργούν μόνον οι δύο κύλινδροι, όποτε δεν απαιτείται πλήρης ισχύς.
Στα υβριδικά μοντέλα οδηγούμαστε πλέον σε λύσεις Plug-in, όπου οι μπαταρίες φορτίζονται και εξωτερικά από πρίζα για μεγαλύτερη αυτονομία, ενώ τα ηλεκτρικά μοντέλα υστερούν στον τομέα των μπαταριών, όπου δεν έχει γίνει ακόμη το big bang και έτσι περιορίζεται η λειτουργικότητά τους.

Πράσινα οχήματα. Παρ' όλα αυτά, η οικολογία βρίσκεται στην πρώτη θέση της ατζέντας των εταιρειών αυτοκινήτου και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, πράσινες μονάδες παραγωγής οχημάτων, την εκμετάλλευση εναλλακτικών πηγών ενέργειας και βέβαια την οικονομική κατανάλωση καυσίμου από τα μοντέλα τους. Για παράδειγμα, ο όμιλος Volkswagen έως το 2016 θα επενδύσει 62,4 δισ. ευρώ και τα δύο τρίτα από το συγκεκριμένο ποσόν προορίζονται για την αναβάθμιση του οικολογικού προφίλ του, ώστε να ξεπεράσει την Toyota που θεωρείται πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα.
Η δραστική συρρίκνωση της μεσαίας τάξης σε παγκόσμιο επίπεδο θα πολώσει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα επόμενα χρόνια θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες των μοντέλων χαμηλού κόστους και τα αυτοκίνητα υψηλού γοήτρου, ενώ θα μειώνεται συνεχώς το μερίδιο των ενδιάμεσων κατηγοριών.
Πολλές αλλαγές θα γίνουν επίσης στη σκακιέρα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η συμμετοχή της GM στο μετοχικό κεφάλαιο της γαλλικής PSA (Peugeot, Citroën) και η δημιουργία στο μέλλον ενός αντίβαρου απέναντι στον κραταιό όμιλο της VW αποτελεί μία πρώτη προειδοποιητική βολή. Στο Σαλόνι της Γενεύης κυκλοφορούσε ως τελειωμένη υπόθεση η πλήρης εξαγορά της Porsche από την Volkswagen, η οποία εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για την Alfa Romeo. Ο γάμος GM και Peugeot θα είχε ως παράπλευρη απώλεια τη ζημιογόνα Opel, ενώ αν ευοδωθεί το μακροχρόνιο φλερτ των Γερμανών με την ιταλική μάρκα, θα κινδυνεύσει η θέση της Seat μέσα στην οικογένεια της VW.

Πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου