Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

DW: Στην Ελλάδα για διακοπές το 2-3% των Γερμανών


14/3/2012

Είναι πιο πιθανό να παραιτηθούν οι Γερμανοί από την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου ή να ξεχάσουν το νέο σαλόνι που χρειάζονται παρά να στερηθούν τις διακοπές τους, αναφέρει το «Foundation for Future Studies».

«Οι διακοπές παραμένουν η πιο δημοφιλής έκφανση ευτυχίας για τους Γερμανούς». Αυτό είναι ένα από τα κυριότερα συμπεράσματα της 28ης τουριστικής μελέτης που εκπόνησε το «Ίδρυμα για Ζητήματα του Μέλλοντος», το οποίο εδρεύει στο Αμβούργο. Πρόκειται για ένα συμπέρασμα που αποδίδει τη σημασία που έχουν οι διακοπές για τους Γερμανούς και το οποίο θα πρέπει να έχουν υπόψη οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό παράγοντες σε κάθε χώρα.

Η πιο δημοφιλής έκφανση ευτυχίας

Ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του ινστιτούτου, καθηγητής Ούλριχ Ράινχαρντ είναι απόλυτα σαφής: «Είναι πιο πιθανό να παραιτηθούν οι Γερμανοί από την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου ή να ξεχάσουν το νέο σαλόνι που χρειάζονται παρά να στερηθούν τις διακοπές τους». Είναι διατεθειμένοι ακόμη και να περιορίσουν το επίπεδο διαβίωσής τους προκειμένου να κάνουν το ταξίδι τους. «Υπό την έννοια αυτή, οι διακοπές παραμένουν η πιο δημοφιλής μορφή ευτυχίας και οι ήδη οι μισοί Γερμανοί κάθονται πάνω στις γεμάτες βαλίτσες και δεν βλέπουν την ώρα να φύγουν», λέει ο καθηγητής Ράινχαρντ.

Μειώνεται η διάρκεια των διακοπών

H λατρεία των διακοπών παραμένει αμείωτη. Αυτό που μειώνεται, ωστόσο, είναι η διάρκεια των διακοπών. Και εδώ τα στοιχεία της έρευνας είναι άκρως διαφωτιστικά. Ανά δεκαετία μειώνεται ο χρόνος των διακοπών κατά δύο ημέρες. Σήμερα ο μέσος όρος διάρκειας των διακοπών ετησίως έχει μειωθεί στις 12 ημέρες από τις 18 ημέρες που ήταν στη δεκαετία του 80, αναφέρεται στην μελέτη. Διαπιστώνεται ότι οι Γερμανοί κάνουν περικοπές και στις διακοπές τους παρά την μεγάλη σημασία που δίνουν σε αυτές. «Ο Γερμανός αντιδρά με πραγματισμό στη μείωση του εισοδήματός του και προτιμά να μειώσει ανάλογα και τη διάρκεια των διακοπών του», εξηγεί ο Ούλριχ Ράινχαρντ. Διευκρινίζει ωστόσο ότι ένα μεγάλο μέρος προτιμά να ταξιδέψει περισσότερες από μία φορές το χρόνο.
«Ο ένας στους τρεις Γερμανούς τουρίστες πηγαίνει διακοπές συχνότερα από μία φορά το χρόνο, ανεξαρτήτως του ταξιδιωτικού του προορισμού. Όσον αφορά τις κύριες διακοπές του, στην κορυφή των προτιμήσεων είναι φυσικά η πατρίδα του και ακολουθούν η Ισπανία, η Ιταλία, η Αυστρία, η Τουρκία και η Ελλάδα. Ωστόσο στις δεύτερες διακοπές της χρονιάς δίνει προτεραιότητα σε επισκέψεις ευρωπαϊκών μητροπόλεων», διευκρινίζει ο γερμανός επιστήμονας.

Η Ελλάδα δεν έχει απολέσει την ελκυστικότητά της

Αναφερόμενος στην κάμψη που παρουσιάζει φέτος ο ελληνικός τουρισμός και η οποία αποδίδεται στην αρνητική για την Ελλάδα ειδησεογραφία των επεισοδίων και του «αντιγερμανικού κλίματος», ο καθηγητής Ράινχαρντ εκτιμά ότι οι ανησυχίες των Γερμανών δεν έχουν «λογικό υπόβαθρο». Υπενθυμίζει ότι τα επεισόδια λαμβάνουν χώρα στην Αθήνα και όχι στα νησιά, στα οποία κατευθύνεται το 95% του γερμανικού τουριστικού ρεύματος. Ο κ. Ράινχαρντ είναι πεπεισμένος ότι οι Γερμανοί σύντομα θα
αναθεωρήσουν τη στάση τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η Ελλάδα δεν έχει απολέσει την ελκυστικότητά της ως τουριστικός προορισμός. «Εκτιμάται ότι φέτος 2-3% των Γερμανών που θα ταξιδέψουν, θα προτιμήσουν την Ελλάδα. Αυτό προκύπτει από την έρευνά μας, η οποία έχει ως επίκεντρο των ερωτήσεων τον κύριο τόπο των διακοπών. Με βάση λοιπόν τα στοιχεία της έρευνας ο ένας στους 50 ή ό ένας στους 80 θα επισκεφθεί την Ελλάδα», εξηγεί ο Ούλριχ Ράινχαρντ.

Ποιοι παράγοντες καθορίζουν τον τουριστικό προορισμό;

Σύμφωνα με την μελέτη του «Ιδρύματος για Ζητήματα του Μέλλοντος» οι Γερμανοί δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην τιμή του τουριστικού προϊόντος και στην ασφάλεια. Κατά μέσο όρο δαπανούν 1.000 ευρώ για τις διακοπές τους το χρόνο κατ` άτομο. Το κόστος για διακοπές στην Ελλάδα είναι κατά μέσο όρο υψηλότερο και αγγίζει τα 1.200 ευρώ.
Στο ζήτημα της επιλογής του τόπου των διακοπών δύο είναι οι καθοριστικοί παράγοντες, σύμφωνα με την έρευνα. «Είναι οι εμπειρίες που έχει κάνει ο ίδιος ο Γερμανός τουρίστας στο παρελθόν και οι διηγήσεις τρίτων, κατά κανόνα προσώπων που εμπιστεύεται. Τα υπόλοιπα έχουν δευτερεύουσα σημασία, είτε αυτά είναι ο κατάλογος των tour operator είτε είναι το ίντερνετ είτε οι εκθέσεις τουρισμού και η διαφήμιση, η οποία παίζει μόνο ενημερωτικό ρόλο και όχι καθοριστικό. Οι γερμανοί τουρίστες εμπιστεύονται κυρίως την εμπειρία τους και τις πληροφορίες των φίλων ή της οικογενείας τους», καταλήγει ο γερμανός επιστήμονας.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου