Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Ενεργοποίηση ρήτρας για μείωση χρέους


20/4/2013

Χρειάζεται πρωτογενές πλεόνασμα

Η άμεση ενεργοποίηση της ρήτρας για τη μείωση του χρέους, «θέλει διαπραγμάτευση, δεν είναι απλό πράγμα», υπογράμμισε χθες από τη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας που, δίνοντας το μέγεθος της δυσκολίας, ξεκαθάρισε «πρέπει να αποδείξουμε ότι είναι βιώσιμη η παραγωγή πρωτογενούς πλεονάσματος. Όχι παρήγαμε φέτος 10 ευρώ πλεόνασμα και θα απαιτήσουμε διαγραφή χρέους».

Ο υπουργός σημείωσε ότι από τώρα μέχρι το 2020 η χώρα έχει στη διάθεσή της 44 δισ. από τα ευρωπαϊκά ταμεία και το ΕΣΠΑ και θα επιλέξει πού θα διοχετευθούν, στη βάση μελέτης που θα είναι έτοιμη τον προσεχή Ιούνιο, για το νέο παραγωγικό πρότυπο και τους πρωταθλητές της ανάπτυξης.

Άμεσος στόχος, ωστόσο, παραμένει η άντληση για φέτος 2,6 δισ. ευρώ μέσω των αποκρατικοποιήσεων, στις οποίες, με δεδομένη την ισχυρή προστιθέμενη αξία για το υπόλοιπο πρόγραμμα, προτεραιότητα έχει ο ΟΠΑΠ- «θα δούμε τις επόμενες μέρες πού θα καταλήξει» είπε και οι ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ, από την τύχη των οποίων, όπως πρόσθεσε, «ενδεχομένως να λύσουμε μεγάλο μέρος του ενεργειακού προβλήματος της χώρας, ανάλογα με το ποιος θα πλειοδοτήσει».

Με αφορμή σχετική ερώτηση του επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ Α. Τσίπρα και δευτερευόντως του ανεξάρτητου βουλευτή Μ. Ανδρουλάκη, ο κ. Στουρνάρας εξήγησε ότι τα προσδοκώμενα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις μέχρι το 2020 είναι περίπου 20 δισ. ευρώ.

Μέχρι το 2016, πρόσθεσε, αναμένονται έσοδα ύψους 11,1 δισ. ευρώ, ενώ οι δευτερογενείς επενδύσεις που θα υλοποιηθούν ως αποτέλεσμα των αποκρατικοποιήσεων εκτιμάται κατά τον υπουργό, ότι θα ξεπεράσουν τα 25 δισ. ευρώ.

Ο κ. Στουρνάρας ανέφερε ότι πέρα από το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ, «ο καινούργιος τομέας» που δρομολογείται, είναι η αξιοποίηση της χαμηλής αξίας ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου που είναι αναξιοποίητη ή και καταπατημένη και η οποία, όπως σημείωσε, «μπορεί να αξιοποιηθεί πολύ πιο γρήγορα με οφέλη τόσο δημοσιονομικά όσο και αναπτυξιακά».

Επιπλέον η κυβέρνηση, είπε, επιδιώκει να βάλει τη χώρα στο χάρτη της παγκόσμιας ροής εμπορευμάτων και υπηρεσιών και στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, επισήμανε τη συνάντηση που είχε με Κινέζους επενδυτές που κατέχουν ένα από τα μεγαλύτερα διεθνώς αεροδρόμια, το παράδειγμα της Cosco, καθώς και το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για λιμάνια και αεροδρόμια.
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου