17/10/2013
Στη χώρα μας μόλις το 53% του πληθυσμού χρησιμοποιεί Internet και από αυτούς το 36% προχωράει σε ηλεκτρονικές αγορές
Σχεδόν το 60% των χρηστών Ιντερνετ στην Ευρώπη ψωνίζει διαδικτυακά, την ίδια ώρα που στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό περιορίζεται στο 36%, δηλαδή τοποθετώντας τη χώρα στα τελευταία σκαλοπάτια της σχετικής ευρωπαϊκής κλίμακας.
Στην πραγματικότητα, δεδομένου ότι οι χρήστες Ιντερνετ στην Ελλάδα είναι αναλογικά πολύ λιγότεροι απ' ό,τι στην Ευρώπη (ιδίως τη Βόρεια), η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη αν αναγάγουμε τα ποσοστά στο σύνολο του πληθυσμού. Ετσι, ενώ στις τέσσερις πιο ισχυρές χώρες της Ευρώπης το 75% των χρηστών αγοράζει online και το 80% του πληθυσμού χρησιμοποιεί Ιντερνετ, στην Ελλάδα το 53% μόλις του πληθυσμού χρησιμοποιεί Ιντερνετ κι από αυτούς το 36% μόλις αγοράζει online. Με άλλα λόγια, ενώ στην αναπτυγμένη Ευρώπη το 60% του πληθυσμού αγοράζει μέσω Διαδικτύου, στην Ελλάδα αγοράζει μόλις το 19% ή λιγότερο από το 1/3 του αντίστοιχου ευρωπαϊκού πληθυσμού!
Αυτός είναι ένας σοβαρός μάλλον λόγος της σχετικής ακαμψίας των τιμών κατανάλωσης και του περιορισμένου ανταγωνισμού τιμών στην Ελλάδα.
Από πλευράς ποσοστού χρηστών που ψωνίζουν στο Ιντερνετ η Ελλάδα βρίσκεται στο προτελευταίο σκαλοπάτι του 29%-37% (στο τελευταίο του 11%-17% είναι Βουλγαρία και Ρουμανία) μαζί με Πορτογαλία, Κροατία, Κύπρο, Λετονία, Ιταλία, Λιθουανία και Ουγγαρία. Στις υψηλότερες, αντιθέτως, βαθμίδες βρίσκονται οι Βρετανία (82%), Δανία και Σουηδία (79%), Γερμανία (77%), Λουξεμβούργο (73%) και Φινλανδία (72%).
Οι βασικές κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών που οι καταναλωτές ψωνίζουν online είναι τα ρούχα & αθλητικά είδη, ταξιδιωτικές και τουριστικές υπηρεσίες, καθώς και τα βιβλία-περιοδικά-ηλεκτρονικό υλικό μάθησης.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου