Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Το 60% των γερμανικών εξαγωγών πηγαίνει στην Ευρώπη



13/5/2014

H τράπεζα HSBC Trinkhaus σε συνεργασία με το βρετανικό ερευνητικό ινστιτούτο Oxford Economics αναλύει σε τακτική βάση τις εμπορικές σχέσεις 180 κρατών και θέτει ερωτήματα σε 5.500 εξαγωγείς, εισαγωγείς και εμπόρους από 23 χώρες. Το συμπέρασμα της τελευταίας μελέτης της HSBC Global Connections είναι ότι παρά τις τελευταίες διακυμάνσεις οι αναδυόμενες οικονομίες παραμένουν για τη γερμανική οικονομία μια πολλά υποσχόμενη αγορά.

Η Ευρώπη σε κρίση

Για το 1/3 των 300 Γερμανών επιχειρηματιών που πήραν μέρος στη μελέτη, παραμένει η Ευρώπη ο κύριος οικονομικός χώρος για τον επόμενο μισό χρόνο. Το 60% των γερμανικών εξαγωγικών προϊόντων συνεχίζει να πηγαίνει στην Ευρώπη. Γιατί λοιπόν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να διακινδυνεύσουν στις αναδυόμενες οικονομίες, τη στιγμή που μπορούν να διαθέσουν τα προϊόντα τους στην ευρωπαϊκή γειτονιά;

«Κατ αρχήν, στην ευρωπαϊκή αγορά παρατηρείται το φαινόμενο του κορεσμού», απαντά ο Μάρτιν Φέτερ-Ντιτς. Δεύτερον, στην Ευρώπη υπάρχει κρίση, που σημαίνει ότι έχουμε μειώσει το τζίρο μας, και τρίτον είναι καλό για την ανάπτυξη των εταιρειών να ασχοληθούμε με τις περιοχές που αναπτύσσονται δυναμικά».

Το 40% των ερωτηθέντων βλέπει στις αναδυόμενες οικονομίες μεγάλες αναπτυξιακές ευκαιρίες. Βέβαια, δηλώνει, ότι θα πρέπει να ξεπεραστούν κάποια εμπόδια, όπως οι διακυμάνσεις των εθνικών νομισμάτων, που δυσκολεύουν το εμπόριο, ή σε χώρες εκτός ΕΕ οι εμπορικοί ρυθμιστικοί κανονισμοί. Πάντως η γερμανική οικονομία στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας βρίσκεται σε προνομιακή θέση. Η έκθεση αναφέρει χαρακτηριστικά ότι μεγάλες επενδύσεις στην υψηλή τεχνολογία, η σχετικά μεγάλη εργατική παραγωγικότητα και η κουλτούρα επιχειρηματικής καινοτομίας αποτελούν ευνοϊκό πλαίσιο για τις γερμανικές εταιρείες.

Πηγή Deutsche Welle

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου