Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 1,7% ο αποπληθωρισμός τον Οκτώβριο


10/11/2014

Αρνητικά πρόσημα επί 20 συνεχόμενους μήνες εμφανίζει ο πληθωρισμός στην Ελλάδα. Στο -1,7% διαμορφώθηκε τον Οκτώβριο, μειωμένος σε μηνιαία και σε ετήσια βάση. Ποια αγαθά και υπηρεσίες συμβάλλουν στην υποχώρηση του δείκτη.

Συνεχίστηκε ο αποπληθωρισμός στην ελληνική οικονομία για 20ό συνεχόμενο μήνα.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον Οκτώβριο ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) εμφάνισε μείωση 1,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2013, έναντι μείωσης 2%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2013 με το 2012.

Ο Γενικός Δείκτης τον Οκτώβριο του 2014 σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο, παρουσίασε μείωση 0,9%, έναντι μείωσης 0,1%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Με αυτά τα δεδομένα, ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2013 - Οκτωβρίου 2014 σε σύγκριση με τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2012 - Οκτωβρίου 2013 παρουσίασε μείωση 1,4%, έναντι πτώσης 0,4%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.


Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μηνός Οκτωβρίου 2014

I. Σύγκριση Οκτωβρίου 2014 με Σεπτέμβριο 2014

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,9% τον Οκτώβριο του 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 4,6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης και των
ενοικίων κατοικιών.

β) Κατά 2,9% της ομάδας «Υγεία», λόγω πτώσης κυρίως των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

γ) Κατά 1,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη).
Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,5% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νωπά
φρούτα και νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα
γαλακτοκομικά και αβγά, νωπά ψάρια και δημητριακά και παρασκευάσματα.

β) Κατά 1,0% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών των χειμερινών ειδών ένδυσης
και υπόδησης.

ΙΙ. Σύγκριση Οκτωβρίου 2014 με Οκτώβριο 2013

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,7% τον μήνα Οκτώβριο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2013, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, νωπά ψάρια, δημητριακά και παρασκευάσματα, ζάχαρη. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά και στο ελαιόλαδο.

β) Κατά 1,7% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 5,4% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.

δ) Κατά 1,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα ξύλινα και μεταλλικά, στις οικιακές συσκευές και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

ε) Κατά 1,6% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

στ) Κατά 0,5% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια αεροπλάνων και στα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών.

ζ) Κατά 1,9% της ομάδας «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές, στα μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, στο πακέτο διακοπών και στα βιβλία.

η) Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

θ) Κατά 0,1% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.

ι) Κατά 2,2% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των άλλων υπηρεσιών.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,0% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα
ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στα τσιγάρα

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου