Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Προϋπολογισμός 2015: Ανάπτυξη 2,9% και πρωτογενές πλεόνασμα 3%


21/11/2015

Ισχυρό ρυθμό ανάπτυξης 2,9% θα παρουσιάσει την χρονιά που έρχεται η ελληνική οικονομία, ενώ στα δημοσιονομικά θα επιτευχθεί πρωτογενές πλεόνασμα 3% του ΑΕΠ, σύμφωνα με τις προβλέψεις του προϋπολογισμού που παρέδωσε ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης στον πρόεδρο της Βουλής Ευάγγελο Μεϊμαράκη, παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

Πρόκειται για τον πρώτο ισοσκελισμένο προϋπολογισμό σε ότι αφορά το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης, καθώς το δημοσιονομικό έλλειμμα θα είναι μόλις 0,2% το 2015, από 1,3% το 2014 και 1,6% το 2013.

Το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης θα διαμορφωθεί στα 317 δισ. ευρώ ή 171% του ΑΕΠ, μειωμένο κατά 6 και πλέον ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ, έναντι του 2014.

Η ανεργία εκτιμάται ότι θα σημειώσει νέα πτώση στο 22,6% του εργατικού δυναμικού, από 24,8% το 2014. Η απασχόληση προβλέπεται να αυξηθεί κατά 2,6%.

Το σχέδιο του προϋπολογισμού περιλαμβάνει:
  • μείωση κατά 30% της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης
  • διατήρηση στο 13% του ΦΠΑ στην εστίαση
  • μείωση κατά 30% του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης διατηρώντας τα διευρυμένα κριτήρια χορήγησης του επιδόματος
  • μείωση από φέτος των ασφαλιστικών εισφορών
  • σημαντική βελτίωση του πλαισίου ρυθμίσεων ληξιπρόθεσμων φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων
  • ενίσχυση των εισοδημάτων των στελεχών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας
Η συζήτηση του νέου προϋπολογισμού θα ξεκινήσει στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής στις 25 Νοεμβρίου και θα ολοκληρωθεί, όπως αποφασίστηκε στην Διάσκεψη των Προέδρων, σε τέσσερις συνεδριάσεις.

Η συζήτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής θα αρχίσει την Τετάρτη στις 3 Δεκεμβρίου και θα ολοκληρωθεί τα μεσάνυχτα της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου, με ονομαστική φανερή ψηφοφορία.

Αναλυτικά τα μεγέθη για έσοδα και δαπάνες:


Τα καθαρά έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 50,9 δις ευρώ, αυξημένα περίπου κατά 720 εκατ. ευρώ έναντι του 2014.

Οι πρωτογενείς δαπάνες προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 41,9 δις ευρώ, μειωμένες κατά 530 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2014, αλλά αυξημένες κατά 457 εκατ. ευρώ έναντι του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, κυρίως λόγω της προβλεπόμενης καταβολής αυξημένων αποδοχών των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, εν ενεργεία και συνταξιούχων.

Το ύψος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 6,4 δισ. ευρώ, όσο προβλεπόταν και στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα.

Η αναπτυξιακή πολιτική προωθείται με την εντατικοποίηση των ενεργειών για ολοκλήρωση των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2007-2013 και την επίσπευση των ενεργειών για έναρξη υλοποίησης των προγραμμάτων της νέας περιόδου 2014-2020.

Ειδικά, όσον αφορά την υλοποίηση των επιχειρησιακών προγραμμάτων της νέας περιόδου 2014-2020, επιχειρείται η εμπροσθοβαρής απορρόφηση πόρων για την ενίσχυση της απασχόλησης και της επιχειρηματικότητας.

Επιπρόσθετα, σε ότι αφορά τους υποτομείς της Γενικής Κυβέρνησης:

Τα Νομικά Πρόσωπα, πλην ΔΕΚΟ, αναμένεται να εμφανίσουν πλεόνασμα ύψους 257 εκατ. ευρώ το 2015, από 225 εκατ. ευρώ το 2014, με μειωμένες μεταβιβάσεις από τον Τακτικό Προϋπολογισμό, αλλά αυξημένες από τον Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Η συνταξιοδοτική δαπάνη αναμένεται να ανέλθει στα 23,3 δισ. ευρώ το 2015, οριακά αυξημένη έναντι του 2014.

Η αύξηση αυτή οφείλεται στους νέους συνταξιούχους, καθώς και στην καταβολή αναδρομικών μετά τον οριστικό κανονισμό και την έκδοση των συντάξεων.

Το ταμειακό αποτέλεσμα του ΕΟΠΥΥ αναμένεται να είναι αρνητικό, ύψους 200 εκατ. ευρώ για το 2014, εξέλιξη που οφείλεται στην προσπάθεια επιτάχυνσης των πληρωμών και ταυτόχρονα μείωσης των απλήρωτων υποχρεώσεων.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Οργανισμός αναμένεται να λάβει, ως το τέλος τρέχοντος έτους, ποσό 344 εκατ. ευρώ από την ειδική χρηματοδότηση για την εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών του προς τρίτους.

Αντίστοιχα αναμένεται να διενεργηθούν, εντός του 2014, πληρωμές για ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του Οργανισμού, ύψους 652 εκατ. ευρώ.

Σημαντική προσπάθεια καταβάλλεται για τη συγκράτηση της φαρμακευτικής δαπάνης, τα όρια της οποίας έχουν διαμορφωθεί, σε δημοσιονομική βάση, στα 2 δισ. ευρώ για τα έτη 2014 και 2015, έναντι 2,4 δισ. ευρώ το 2013.

Το ύψος αυτό αναμένεται να διασφαλιστεί μέσω της εφαρμογής και ενδυνάμωσης των μηχανισμών καθιέρωσης ποσού επιστροφής και αυτόματων επιστροφών.

τα Νοσοκομεία αναμένεται να εμφανίσουν αρνητικό ταμειακό αποτέλεσμα ύψους 42 εκατ. ευρώ το 2014, λόγω, κυρίως, της εξόφλησης ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων.

Σημειώνεται ότι, η εμφανιζόμενη αδυναμία μεταβίβασης των προϋπολογισθέντων πόρων για το έτος 2014 από τον ΕΟΠΥΥ, αντιμετωπίστηκε, ως ένα βαθμό, με αυξημένες μεταβιβάσεις πιστώσεων από τον Τακτικό Προϋπολογισμό, ύψους 300 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό, έως το τέλος του οικονομικού έτους, αναμένεται σημαντική μείωση των απλήρωτων υποχρεώσεων των Νοσοκομείων, ύψους περίπου 400 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του ενοποιημένου προϋπολογισμού των ΟΤΑ, το ισοζύγιο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε δημοσιονομική βάση, για το έτος 2014, εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε πλεόνασμα, ύψους 638 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος για πλεόνασμα, ύψους 784 εκατ. ευρώ.

Οι Προϋπολογισμοί των ΟΤΑ θα πρέπει να διαμορφωθούν και να εκτελεστούν, το 2015, στο ύψος των στόχων που προβλέπει το ψηφισθέν - από το Μάιο του 2014 - Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα. Εάν υπάρξουν αποκλίσεις, θα γίνονται παρεμβάσεις.

Προβλέπεται βελτίωση του ισοζυγίου των ΔΕΚΟ κατά 257 εκατ. ευρώ το 2015, σε σχέση με το 2014. Η βελτίωση αυτή αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό στο γεγονός ότι, από 01.01.2015, στις ΔΕΚΟ δεν περιλαμβάνονται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ), λόγω της επικείμενης αποκρατικοποίησής τους, ενώ περιλαμβάνονται 4 νέοι φορείς, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, ο ΟΑΣΘ, η ΕΑΒ ΑΕ και η ΕΛΒΟ ΑΕ, λόγω ένταξής τους στο υπό αναθεώρηση Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης της ΕΛΣΤΑΤ.

Οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις έχουν διαμορφωθεί, στο τέλος Σεπτεμβρίου του 2014, στα 4,8 δισ. ευρώ, από 9,5 δις ευρώ στο τέλος του 2012. Άρα έχουν ήδη μειωθεί κατά 50%.

Επίσης, ποσό ύψους 800 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθεί στη στοχευμένη αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων που δημιουργήθηκαν, από τις αρχές του 2012 και μετά, στους τομείς υγείας, πρόνοιας και κοινωνικής ασφάλισης.

Συνεπώς, μέχρι το τέλος του 2014, εκτιμάται ότι οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης θα έχουν χρηματοδοτηθεί με το συνολικό ποσό των 8 δισ. ευρώ για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τρίτους.

Χαρδούβελης: «Παλεύουμε» αλλά και «έχουμε κάνη λάθη»


«Παλεύουμε. Υπάρχει σύγκλιση αλλά πιέζουν για τον προϋπολογισμό. Έχουνε κάνει λάθη», ήταν ένα από τα σχόλια του υπουργού Οικονομικών, Γκίκα Χαρδούβελης, προς δημοσιογράφους. Είπε ακόμη ότι η τρόικα δεν δίνει ποσό για το «δημοσιονομικό κενό».

Στην ερώτηση πότε επιστρέφει η τρόικα, ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι «είναι θέμα πολιτικής απόφασης. Αν θέλει μπορεί να έρθει σε μια ημέρα».

Στην ερώτηση αν έχει τεθεί ζήτημα παράτασης του προγράμματος για ένα έτος, ο υπουργός Οικονομικών απάντησε ότι «δεν έχει υπάρξει τέτοια επίσημη θέση».

Νωρίτερα, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας παρουσίασε τα στοιχεία του προϋπολογισμού στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και σημείωσε ότι συνεχίζουν να επιτυγχάνονται οι δημοσιονομικοί στόχοι για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, να υλοποιούνται διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και να ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα, ενώ οι τράπεζες μπορούν πλέον να παράσχουν μεγαλύτερη ρευστότητα στην αγορά. Την ίδια ώρα όμως οι κίνδυνοι κυρίως από την αστάθεια στο διεθνές περιβάλλον παραμένουν μεγάλοι.

Σταϊκούρας: Ανάπτυξη 0,6% φέτος

Παρουσιάζοντας τα κυριότερα μεγέθη του προϋπολογισμού 2015, ο κ.Σταϊκούρας χαρακτήρισε «αν όχι συντηρητική, τουλάχιστον ρεαλιστική» την πρόβλεψη περί ανάπτυξης του ΑΕΠ το 2014 κατά 0,6%, από -3,9% το 2013, τονίζοντας ότι η χώρα θα παρουσιάσει, ύστερα από 6 συνεχή έτη ύφεσης, θετικό ρυθμό οικονομικής μεγέθυνσης.

Και αυτό γιατί, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα, εποχικά διορθωμένα, τριμηνιαία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ΑΕΠ παρουσίασε αύξηση 0,8% το 1ο τρίμηνο του 2014, σε σχέση με το 4ο τρίμηνο του 2013, αύξηση 0,3% το 2ο τρίμηνο σε σχέση με το 1ο τρίμηνο και αύξηση 0,7% το 3ο τρίμηνο σε σχέση με το 2ο τρίμηνο, όπως είπε ο κ.Σταϊκούρας.

Σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα μη εποχικά διορθωμένα στοιχεία, το 3ο τρίμηνο του 2014 παρουσίασε αύξηση 1,7%, σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2013.

Αυτή η εκτίμηση για όλο το έτος, βασίζεται, κυρίως, στις ενδείξεις σταθεροποίησης της ιδιωτικής κατανάλωσης, ανάκαμψης των επενδύσεων, ενίσχυσης των εξαγωγών αγαθών και υπηρεσιών.

Το πρωτογενές πλεόνασμα εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 3,3 δις ευρώ ή στο 1,8% του ΑΕΠ, σύμφωνα με τη μεθοδολογία του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής. Σημαντικά υψηλότερο τόσο έναντι του στόχου, που είναι 1,5% του ΑΕΠ, όσο και έναντι της περυσινής χρονιάς, που ήταν, τελικά, 1,2% του ΑΕΠ. Οπως είπε ο κ.Σταϊκούρας, «αυτό το δημοσιονομικό αποτέλεσμα δεν περιλαμβάνει τη μεταφορά αποδόσεων από τη διακράτηση ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου στα χαρτοφυλάκια των Κεντρικών Τραπεζών του Ευρωσυστήματος (ANFAs). Ούτε τα ποσά που αντιστοιχούν στα Securities Market Programme (SMPs) της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας».Βάσει των δεδομένων αυτών «.. αλλά και κάποιες άλλες προσαρμογές, το πρωτογενές πλεόνασμα, σύμφωνα με τη μεθοδολογία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών, εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί, ακόμα υψηλότερα, στα 5,3 δις ευρώ, ή στο 2,9% του ΑΕΠ».

Όπως πρόσθεσε, το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με τη μεθοδολογία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών, εκτιμάται ότι θα περιορισθεί στο 1,3% του ΑΕΠ, από 1,6% το 2013 και 5,9% το 2012.

Παράλληλα, το δημόσιο χρέος σταθεροποιείται. Αναμένεται να διαμορφωθεί στα 318 δις ευρώ, σε επίπεδο Γενικής Κυβέρνησης, οριακά χαμηλότερο από το 2013, αλλά, ως ποσοστό του ΑΕΠ, υψηλότερο. Επίσης, το «προφίλ» του χρέους έχει βελτιωθεί. Η μέση υπολειπόμενη φυσική διάρκειά του, σε επίπεδο Κεντρικής Διοίκησης, ήταν 6,3 έτη το 2011, ενώ πλέον έχει υπερδιπλασιασθεί και διαμορφώνεται στα 16,5 έτη. Μάλιστα, περίπου 78% του χρέους έχει υπολειπόμενη φυσική διάρκεια μεγαλύτερη των 5 ετών, λόγω της επιμήκυνσης των δανείων του Μηχανισμού Στήριξης και της έκδοσης νέων τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου στο πλαίσιο της ανταλλαγής ομολόγων του PSI. Τέλος, το μέσο σταθμικό επιτόκιο νέου δανεισμού, το οποίο καθορίζεται από τις εκδόσεις έντοκων γραμματίων και τα δάνεια που χορηγήθηκαν από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, διαμορφώθηκε στο 2,7%.

Αναλυτικά τα φετινά μεγέθη


Οι δαπάνες για τόκους του χρέους συνεχίζουν να μειώνονται. Για την Κεντρική Διοίκηση αυτές οι δαπάνες εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 5,7 δις ευρώ, μειωμένες κατά 200 εκατ. ευρώ σε σχέση με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, λόγω της σημαντικής μείωσης, τους τελευταίους μήνες, των επιτοκίων των εντόκων γραμματίων. Έτσι, οι δαπάνες για τόκους είναι μειωμένες κατά 53% σε σχέση με το 2012 και κατά 65% σε σχέση με το 2011. Και ως ποσοστό του ΑΕΠ διαμορφώνονται στο 3,2% το 2014, από 6,3% το 2012 και 7,9% το 2011.

Πιο αναλυτικά, σε ότι αφορά τα έσοδα και τις δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2014, ο κ.Σταϊκούρας ανέφερε τα εξής:

Τα καθαρά έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν, σε ταμειακή βάση, στα 55,3 δις ευρώ, αυξημένα κατά 2,8 δισ. ευρώ έναντι του 2013 και μειωμένα κατά 650 εκατ. ευρώ έναντι του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος.

Η απόκλιση αυτή υπερκαλύπτεται, σε δημοσιονομική βάση, κυρίως από:
  • την παράταση στην προθεσμία καταβολής των 2 δόσεων του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), οι οποίες θα εισπραχθούν τους 2 πρώτους μήνες του 2015,
  • τις αναμενόμενες αυξημένες εισπράξεις από το Φόρο Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων το 1ο δίμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2014, λόγω εφαρμογής της εκκαθάρισης των συντάξεων από έναν εκκαθαριστή (ΗΔΙΚΑ), και
  • τα έσοδα από ανανέωση αδειών και παραχωρήσεων, που κατανέμονται, πλέον, σε δημοσιονομική βάση, στα έτη διάρκειας της σύμβασης.
Κατόπιν αυτών των προσαρμογών, προκύπτει ότι τα έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού, το 2014, σε δημοσιονομική βάση, καλύπτουν, για δεύτερη χρονιά, τους στόχους που είχαν τεθεί, παρά τις πρώτες, στοχευμένες αλλά σημαντικές φορολογικές ελαφρύνσεις που υλοποιήθηκαν εφέτος.

Η εκτίμηση επίτευξης των στόχων των εσόδων συνιστά θετική προοπτική και για το 2015.

Οι επιστροφές φόρων αναμένεται να διαμορφωθούν στα 3,1 δις ευρώ, οριακά υψηλότερες από πέρυσι.

Ήδη, στο δεκάμηνο του έτους, οι επιστροφές φόρων είναι 270 εκατ. ευρώ υψηλότερες από το στόχο του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος.

Σημειώνεται ότι έχει επιταχυνθεί τόσο η αποπληρωμή ατομικών φύλλων έκπτωσης (ΑΦΕΚ) από το φόρο, όσο και η έκδοση ΑΦΕΚ κατόπιν αιτήσεων των φορολογουμένων, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την επιστροφή ΦΠΑ στις εξαγωγικές επιχειρήσεις.

Οι πρωτογενείς δαπάνες του Τακτικού Προϋπολογισμού εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 42,4 δις ευρώ, μειωμένες κατά 1,8 δις ευρώ σε σχέση με το 2013 και κατά 196 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος.

Η εξέλιξη αυτή αποτυπώνει το γεγονός ότι έχει ελεγχθεί η διαχείριση και έχει προωθηθεί η πειθαρχία στο σκέλος των δημόσιων δαπανών, με αποτέλεσμα η απόδοση των παρεμβάσεων δημοσιονομικής πολιτικής να ανταποκρίνεται στις αρχικές εκτιμήσεις.

Για την επίτευξη αυτών των αποτελεσμάτων έχουν ληφθεί, επίσης, υπόψη:
  • ο συστηματικός επανέλεγχος των δικαιούχων και η συγκράτηση της δαπάνης για συντάξεις.
  • η επαναξιολόγηση και η μείωση των μη-μισθολογικού χαρακτήρα δαπανών.
  • ο περιορισμός των λειτουργικών δαπανών.
Οι πληρωμές του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 6,8 δις ευρώ, από τα οποία 6,1 δις ευρώ θα διατεθούν για έργα συγχρηματοδοτούμενα και από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα υπόλοιπα 700 εκατ. ευρώ για έργα που χρηματοδοτούνται αμιγώς από εθνικούς πόρους.

Ειδικότερα, στο ΠΔΕ δίνεται έμφαση στην ταχεία υλοποίηση όλων των δράσεων του ΕΣΠΑ καθώς και των λοιπών συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, δεδομένου ότι τα επιχειρησιακά προγράμματα της προγραμματικής περιόδου 2007-2013 έχουν εισέλθει στην τελική φάση υλοποίησής τους, καθώς και στην επίσπευση των ενεργειών για την έναρξη της υλοποίησης έργων που θα βαρύνουν τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.

Επίσης, χρηματοδοτούνται έργα του Ταμείου Συνοχής ώστε να ολοκληρωθούν εγκαίρως και να αποφευχθεί σχετική απώλεια εσόδων.

Στο σημείο αυτό πρέπει να τονισθεί ότι η πορεία υλοποίησης του ΕΣΠΑ 2007-2013 κρίνεται ικανοποιητική, τόσο ως προς την αξιοποίηση των πόρων σε σχέση με τον μέσο όρο απορρόφησης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, όσο και ως προς το στόχο που απορρέει από το Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής.

Ο ετήσιος στόχος απορρόφησης για το 2013, με βάση το Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής, ανερχόταν σε κοινοτική συνδρομή 3,9 δις ευρώ. Αυτός υπερκαλύφθηκε σε ποσοστό 118%.

Ο αντίστοιχος στόχος για το 2014, διαμορφώνεται σε κοινοτική συνδρομή ύψους 3 δις ευρώ και μέχρι σήμερα έχει καλυφθεί σε ποσοστό περίπου 60%, το οποίο καθιστά την επίτευξή του εφικτή.

Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι ο στόχος απορρόφησης του 1ου εξαμήνου, που ανερχόταν σε 1 δις ευρώ κοινοτική συνδρομή, υπερκαλύφθηκε σε ποσοστό 114%.

Γενικότερα, η απορρόφηση των πόρων του ΕΣΠΑ εξελίσσεται πολύ ομαλά, και σε όρους συγχρηματοδοτούμενης δημόσιας δαπάνης, από την έναρξη της επιλέξιμης περιόδου.
Ενδεικτικά, ανήλθε σε 66,4% το 2013, έναντι 31,5% το 2011.

Όπως κατέληξε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, «συμπερασματικά, το 2014, η χώρα θα επιτύχει, για 2η χρονιά, υψηλό πρωτογενές πλεόνασμα και θα παρουσιάσει, μετά από 6 χρόνια βαθιάς ύφεσης, θετικό ρυθμό οικονομικής μεγέθυνσης. Οφείλουμε λοιπόν, με σκληρή δουλειά, αυτοπεποίθηση και αξιοπρέπεια, να μετατρέψουμε, το συντομότερο δυνατό, την παρούσα σταθεροποίηση της οικονομίας σε δυναμική και βιώσιμη ανάπτυξη, με κοινωνική συνοχή. Στην κατεύθυνση αυτή εργαζόμαστε, με την υιοθέτηση και εφαρμογή συνεκτικού και ρεαλιστικού σχεδίου οικονομικής πολιτικής. Το σχέδιο εδράζεται στη σταδιακή ελάφρυνση του φορολογικού βάρους των πολιτών, τη συνέχιση της υλοποίησης διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, την ενίσχυση των θεσμών του κράτους, την αναδιοργάνωση του δημόσιου τομέα, την περαιτέρω προώθηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και τη βελτίωση του επιχειρηματικού και επενδυτικού περιβάλλοντος».

Δείτε το πλήρες κείμενο του προϋπολογισμού εδώ.

Πηγή


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου