Πέμπτη, 5 Ιανουαρίου 2017

Νέα γραμμή η Ιταλία στο προσφυγικό


5/1/2017

Η Ιταλία έχει στόχο να απελαύνει στο μέλλον γρηγορότερα τους παράτυπους μετανάστες αλλά και να βελτιώσει τις ήδη υπάρχουσες συνθήκες διαβίωσης για τους πρόσφυγες και αιτούντες άσυλο.

Η Ιταλία προωθεί  μια νέα γραμμή σε ό,τι αφορά τους μετανάστες και τους πρόσφυγες: στην βόρεια Ιταλία, αυξάνονται οι διαμαρτυρίες όσων έχουν υποβάλει αίτηση για πολιτικό άσυλο. Καταγγέλλουν ότι στα κέντρα παραμονής, οι  συνθήκες καθαριότητας αλλά και το φαγητό, είναι άκρως προβληματικά.

Το  σχέδιο της ιταλικής κυβέρνησης  βασίζεται σε δυο σημεία καίριας σημασίας :  πιο γρήγορες απελάσεις των παράτυπων μεταναστών, αλλά και ενίσχυση του δικτύου υποδοχής για τους πρόσφυγες, με βελτίωση της καθημερινής ζωής τους.

Ο ρυθμός με τον οποίο εξετάζονται τα αιτήματα ασύλου παραμένει πολύ αργός. Συγχρόνως, σε περίπτωση μιας πρώτης, αρνητικής απάντησης, ακολουθεί σχεδόν πάντα ένσταση. Είναι πιθανόν λοιπόν, να αλλάξει ο σχετικός νόμος, με στόχο να εξακριβώνεται -όσο πιο γρήγορα γίνεται- ποιος έχει δικαίωμα να παραμείνει στην Ιταλία. Το ζητούμενο, δηλαδή,  είναι να συνδυαστεί η ασφάλεια με την αλληλεγγύη.


Μόνο το ένα τέταρτο των δήμων δέχεται πρόσφυγες και μετανάστες

Σε ό,τι αφορά πάντως την πρόληψη τρομοκρατικών επιθέσεων, η επιφυλακή παραμένει ύψιστη. Ο Τύπος δημοσιεύει και πληροφορίες για τυχόν χρήση μικρών,  μη επανδρωμένων αεροσκαφών από τους τρομοκράτες, για να καταφέρουν να  πλήξουν τους λεγόμενους «ευαίσθητους στόχους». Από την άλλη,  μόνον δυο χιλιάδες δήμοι, σε σύνολο οκτώ χιλιάδων, έχουν δεχθεί να φιλοξενήσουν μετανάστες και πρόσφυγες. Χρειάζεται, σίγουρα πιο δίκαιος καταμερισμός του όλου αυτού βάρους

Η κυβέρνηση Τζεντιλόνι, τέλος, έχει την πρόθεση να δημιουργήσει ένα κέντρο ταυτοποίησης και απέλασης σε κάθε περιφέρεια της χώρας. Κάτι που  βρίσκει σύμφωνο  μόνον ένα μέρος της κεντροαριστεράς, ενώ η Λέγκα του Βορρά και η Φόρτσα Ιτάλια θεωρούν την πρόταση ρεαλιστική και εφαρμόσιμη.

Το 2016, έφτασαν στην Ιταλία 181.000 μετανάστες και αιτούντες άσυλο, κυρίως στα λιμάνια των νότιων περιφερειών της χώρας. Πρόκειται για ένα ακόμη ρεκόρ, που δείχνει ότι απαιτούνται νέες λύσεις, πρώτα απ’ όλα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Πηγή Deutsche Welle

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου