Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2019

Μεγάλοι πονοκέφαλοι στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία


21/1/2019

Το σαλόνι αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ αποκαλύπτει τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η αγορά. Οι νέες καταναλωτικές συνήθειες και η κόπωση της Κίνας. Γιατί οι εταιρείες «κρύβουν» τα ηλεκτρικά τους μοντέλα.

Τι είναι ένα αμερικανικό αυτοκίνητο. Ίσως κάποιος σκεφτεί ένα Mastang που παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ. Κι’ όμως, όπως σημειώνει στο παραπάνω video ο Peter Campbell των Financial Times μόνο το 50% του οχήματος έχει κατασκευαστεί στις ΗΠΑ.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι από τους πλέον παγκοσμιοποιημένους κλάδους. Έχει αναπτύξει ένα τεράστιο δίκτυο εργοστασίων ανά τον πλανήτη, το οποίο, όμως, τώρα απειλείται από τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ – Κίνας.

Αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα. Οι πωλήσεις επιβραδύνουν στις ΗΠΑ και οι καταναλωτές αλλάζουν συμπεριφορά. Η General Motors σχεδιάζει να βάλει λουκέτο σε τέσσερα εργοστάσια για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος, ωστόσο, είναι η Κίνα. Για πολλές εταιρείες αντιστοιχεί στο 50% της κερδοφορίας τους. Μετά από τρεις δεκαετίες ανάπτυξης όμως, η κινεζική αγορά φρενάρει.

Αρκετές εταιρείες δεν συμμετέχουν στην φετινή έκθεση στο Ντιτρόιτ σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν πόρους. Αλλά και σε αυτούς που μετέχουν υπάρχει προβληματισμός. Τα τελευταία τριάντα χρόνια η αγορά είναι πολύ ώριμη δηλώνει ο Mark Wakefield της AlixPartners. Κινείται κυκλικά με αποκλίσεις 20-25% από την κορυφή ως το ναδίρ, εξηγεί. Δεν αναμένεται να είναι τώρα μεγαλύτερη η κάμψη, αλλά η συγκυρία είναι δύσκολη, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να κάνουν τεράστιες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση. Αυτός, καταλήγει, είναι και ο λόγος που δεν βλέπουμε πολλά νέα μοντέλα.

Περπατώντας στην έκθεση βλέπει κανείς πολλά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Λίγα είναι τα ηλεκτροκίνητα. Αυτό προκαλεί ερωτήματα, δεδομένου ότι τα τελευταία είναι το μέλλον. Η απάντηση απλή: δεν μπορούν σήμερα να βγάλουν κέρδη από αυτά…

Πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου