Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Λουκέτο στα Ελεγκτικά Κέντρα


24/1/2012

ΑΠΟ ΤΗΝ 1Η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, Ευ. Βενιζέλου, κλείνουν και τα έξι ΠΕΚ και οι αρμοδιότητές τους περιέρχονται στις ΔΟΥ, οι οποίες στελεχώνονται και με το προσωπικό των Κέντρων

Λουκέτο βάζει το υπουργείο Οικονομικών σε όλα τα Περιφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα «τρέχοντας» το σχέδιο της αναδιάρθρωσης του φοροεισπρακτικού και φοροελεγκτικού μηχανισμού.

Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, Ευ. Βενιζέλου, «κλείνουν» την 1η Φεβρουαρίου και τα 6 ΠΕΚ και οι αρμοδιότητές τους περιέρχονται στις ΔΟΥ, οι οποίες στελεχώνονται και με το προσωπικό των Ελεγκτικών Κέντρων.

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, η αναστολή λειτουργίας των ΠΕΚ αποδίδεται στην αναδιοργάνωση του ελεγκτικού μηχανισμού, την αύξηση της αποτελεσματικότητας της φορολογικής διοίκησης, τη μείωση του λειτουργικού κόστους αυτής, καθώς και την εξοικονόμηση στελεχιακού δυναμικού.

Η κατάργηση των Περιφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων κρίθηκε αναγκαία αφού το ελεγκτικό τους αντικείμενο έχει περιοριστεί αρκετά μετά και την περαίωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων της περιόδου 2000-2009, ενώ σύντομα αναλαμβάνει δράση η νέα ομάδα κρούσης με τους 2.335 ελεγκτές.

Στο νέο σώμα των φοροελεγκτών, οι οποίοι θα ονομαστούν «Ελεγκτές Βεβαίωσης και Αναγκαστικής Είσπραξης των Εσόδων του Κράτους», θα ανατεθούν αυξημένες αρμοδιότητες, καθώς θα έχουν τη δυνατότητα να ερευνούν και να αξιολογούν κάθε στοιχείο για τον εντοπισμό αδήλωτων εισοδημάτων.

Πρόσβαση
Στο πλαίσιο αυτό, οι νέοι ελεγκτές του υπουργείου Οικονομικών θα έχουν άμεση πρόσβαση σε απόρρητες πληροφορίες για τις καταθέσεις, τα εισοδήματα και τα πάσης φύσεως περιουσιακά στοιχεία των Ελλήνων φορολογουμένων.

Θα μπορούν να αναζητούν, να επεξεργάζονται και να διασταυρώνουν με τα δεδομένα των αρχείων του υπουργείου Οικονομικών πληροφορίες προερχόμενες από άλλες δημόσιες υπηρεσίες, δημόσιους οργανισμούς και αρχές, τράπεζες, ασφαλιστικά ταμεία και επαγγελματικές οργανώσεις, ώστε να προσδιορίζουν με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια το ύψος των αδήλωτων και αποκρυβέντων εισοδημάτων.

Επίσης οι υπερελεγκτές θα διενεργούν προληπτικούς ελέγχους στις επιχειρήσεις και στους ελεύθερους επαγγελματίες για να διαπιστώνουν εάν εκδίδουν τιμολόγια και αποδείξεις ή εάν εκδίδουν ή λαμβάνουν ανακριβή, πλαστά ή εικονικά τιμολόγια.

Ακόμη θα πραγματοποιούν ελέγχους εξ αποστάσεως, δηλαδή από τα γραφεία των υπηρεσιών τους, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα πληροφοριακά στοιχεία από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, τράπεζες, καθώς και τα στοιχεία που προέρχονται από εκθέσεις ελέγχων του ΣΔΟΕ, από δελτία πληροφοριών άλλων φοροελεγκτικών υπηρεσιών και από διασταυρώσεις που έχει διενεργήσει η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ). Θα αναλάβουν επίσης να ελέγξουν δειγματοληπτικά επιχειρήσεις που δεν εντάχθηκαν στη ρύθμιση για την περαίωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων.

Πηγή:
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22770&subid=2&pubid=63606438

2 σχόλια:

  1. Τα Περιφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα (ΠΕΚ) δημιουργήθηκαν με στόχο την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και συγκέντρωσαν το καλύτερο δυναμικό των ελεγκτών που διέθετε ο εφοριακός κλάδος και είχαν μέχρι σήμερα μεγάλες επιτυχίες στην πάταξη της φοροδιαφυγής και στην αποκάλυψη κυκλωμάτων που με ΕΙΚΟΝΙΚΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ κατάφεραν να εισπράξουν παράνομα δεκάδες εκατομμύρια ΕΥΡΩ.
    Αντιμετωπίστηκαν εξ αρχής αρνητικά από διάφορα κέντρα άνομων συμφερόντων και πολεμήθηκαν σκληρά, μεθοδικά και επίμονα προκειμένου να φθάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα της αποδιοργάνωσης με τελικό στόχο τη διάλυση τους, γιατί τα ελεγκτικά κέντρα ήταν το προπύργιο κατά της φοροδιαφυγής η οποία επεκτείνεται και οργανώνεται καθημερινά.
    Στην προσπάθεια κατάργησης των ελεγκτικών φορολογικών κέντρων εντάχθηκε, εδώ και χρόνια, η φημολογία ότι το Υπουργείο Οικονομικών προσανατολίζεται να παραχωρήσει τον φορολογικό έλεγχο και την είσπραξη των εσόδων του δημοσίου από φόρους σε ιδιώτες, γιατί οι υπάλληλοι του υπουργείου οικονομικών είναι ανίκανοι και διεφθαρμένοι.
    Όμως αποδείχθηκε ότι δεν ήταν απλώς φημολογία αλλά οργανωμένο σχέδιο πλήρους διάλυσης των φοροελεγκτικών υπηρεσιών από οργανωμένα συμφέροντα.
    Η σύσταση του νέου σώματος «Ελεγκτές Βεβαίωσης και Αναγκαστικής Είσπραξης των Εσόδων του Κράτους» και μόνο από την ονοματολογία δείχνει τις πραγματικές διαθέσεις δηλαδή της κατάργησης του θεσμού του εφοριακού ελεγκτή.
    Η επάνδρωση των ελεγκτικών υπηρεσιών με υπαλλήλους άλλων υπηρεσιών του Υπουργείου είναι δυστυχώς τελείως αδόκιμη γιατί είναι πολύ λίγοι έως ελάχιστοι οι υπάλληλοι άλλων υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών που έχουν τα προσόντα και τις ικανότητες για ελεγκτική Υπηρεσία γιατί αν υπήρχαν τέτοιοι υπάλληλοι σίγουρα θα υπηρετούσαν ήδη στις ελεγκτικές υπηρεσίες οι οποίες είχαν και έχουν πάρα πολλές ελλείψεις προσωπικού και μάλιστα ικανού και με ουσιαστικά και τυπικά προσόντα.
    Ο στόχος των διαφόρων ανόμων συμφερόντων, μέσα και έξω από τη χώρα μας, της αποδιοργάνωσης των ελεγκτικών υπηρεσιών επιτεύχθηκε πλήρως, γιατί το μόνο που θέλουν είναι η κατάργηση του ουσιαστικού φορολογικού ελέγχου ή την πραγματοποίηση του από άσχετους και ανίκανους υπαλλήλους για να αποδυναμώσουν τελείως τα δημόσια έσοδα με αποτέλεσμα να ξεπουληθεί η δημόσια και η ιδιωτική περιουσία με Βουλγαροποίηση των μισθών και των συντάξεων και φτωχοποίηση των Ελλήνων γενικά.
    Η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών υπέκυψε στον Γκαιμπελίστικο διασυρμό των εφοριακών ελεγκτών ότι «είναι όλοι διεφθαρμένοι» διαφόρων κέντρων και προχώρησε στην ολέθρια λύση της διάλυσης των ΠΕΚ από 1-2-2012, αφού για χρόνια τα είχε αδρανοποιήσει, με απώλειες δημοσίων εσόδων δισεκατομμυρίων ΕΥΡΩ και με «Παγκόσμια Πρώτη» ετοιμάζεται να παραδώσει το φορολογικό έλεγχο εξ ολοκλήρου σε ιδιωτικές εταιρείες δημιουργώντας έτσι τους σύγχρονους «ΚΟΤΖΑΜΠΑΣΗΔΕΣ» για να συνεχισθεί πλέον το «άγριο πάρτυ της φοροδιαφυγής», στην κρίσιμη αυτή στιγμή που η χώρα καταρρέει από την μη ουσιαστική πάταξη της φοροδιαφυγής με αποτέλεσμα την μη είσπραξη των δημοσίων εσόδων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε φυλάκιση 12 ετών καταδικάσθηκε εξαγωγέας από το Κιάτο από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Ναυπλίου την 13-12-2011 για λήψη ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ συνολικής αξίας 3.900.000 €.

    ΙΣΤΟΡΙΚΟ
    «Μεγαλοεπιχειρηματίας» στο Κιάτο, ο οποίος είναι από τους κυριότερους εμπλεκόμενους σε διεθνές κύκλωμα κυκλικής απάτης ΦΠΑ (απάτη τύπου CAROUSEL), στο οποίο οι εμπλεκόμενες επιχειρήσεις εμφανίζουν εικονικές συναλλαγές (ανύπαρκτες) μεταξύ τους αλλά και ανύπαρκτες ενδοκοινοτικές παραδόσεις και αποκτήσεις, «έστησε» όμιλο επιχειρήσεων μεταξύ των οποίων και τρεις εξαγωγικές και «ρήμαξε» το Δημόσιο Χρήμα από παράνομες επιστροφές ΦΠΑ ( η μία μόνο από τις επιχειρήσεις του), ως παρακάτω:
    2003 ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΦΠΑ ΠΟΣΟΥ 373.000€
    2004 ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΦΠΑ ΠΟΣΟΥ 724.000€
    2005-2006 ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΦΠΑ ΠΟΣΟΥ 3.872.000€
    2007 ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΦΠΑ ΠΟΣΟΥ 5.853.000€
    Συνολικό ποσό ΦΠΑ που εισπράχθηκε παράνομα 10.822.000€.
    Κατ’ αυτόν τον τρόπο «διευκολύνθηκε» ο «μεγαλοεξαγωγέας» και ανέπτυξε την «εξαγωγική του δραστηριότητα»
    Για τα έτη 2003 και 2004 έγινε έλεγχος από το Περιφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο Πατρών (ΠΕΚ) και διαπιστώθηκε η λήψη ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ αξίας 3.900.000 € και για το λόγο αυτό καταλογίσθηκε συνολικό πρόστιμο 13.200.000€.
    Για τα έτη 2005-2008 της ίδιας επιχείρησης καθώς και για τα ανέλεγκτα έτη των άλλων επιχειρήσεων του, έχουν διαταχθεί έλεγχοι και μέχρι σήμερα έχει διαπιστωθεί η έκδοση και η λήψη ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ΕΥΡΩ.
    ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΦΠΑ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΟΑΠΑΤΕΩΝΕΣ.
    Τα τελευταία χρόνια έχουν θεσπισθεί διάφορες Φορολογικές Διατάξεις με τις οποίες παρέχεται στους φορολογούμενους εξαγωγείς ή επενδυτές, η απλούστευση των διαδικασιών στην επιστροφή του ΦΠΑ, κατόπιν πιέσεων των φορέων τους, οι οποίοι επέμειναν ότι οι διαδικασίες (φορολογικός έλεγχος) ήταν «επώδυνες» και χρονοβόρες και δυσκόλευαν το «Εθνικής Σημασίας» έργο που επιτελούσαν.
    Με την ΠΟΛ 1073/2004 (που αντικατέστησε την πολ. 1061/2003 και αυτή με τη σειρά της την ΠΟΛ. 1078/91) καθορίζεται ο τρόπος και η διαδικασία επιστροφής ΦΠΑ, στις περιπτώσεις που ορίζονται από τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 34 του Κώδικα ΦΠΑ.
    Οι κυριότερες περιπτώσεις επιστροφής ΦΠΑ είναι όταν διενεργούνται πράξεις των άρθρων 24, 25, 26, 27 και 28 (εξαγωγές και ενδοκοινοτικές παραδόσεις) και όταν διενεργούνται επενδύσεις.
    Σημειώνουμε ότι οι διατάξεις της ΠΟΛ. 1073/2004 με τις οποίες καθορίζεται ο τρόπος και η διαδικασία επιστροφής ΦΠΑ, είναι διάτρητες, δεν έχουν ασφαλιστικές δικλείδες για την διασφάλιση του Δημοσίου Συμφέροντος και χάριν της απλοποίησης της διαδικασίας επιστροφής του ΦΠΑ:
     Επεστράφησαν παράνομα τεράστια ποσά, δεκάδων εκατομμυρίων ΕΥΡΩ, σε εκδότες και λήπτες ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ με αμφίβολη την είσπραξη των ποσών που θα καταλογισθούν και ως εκ τούτου την βέβαια ζημία του Δημοσίου.
     Αυξήθηκε δραματικά ο αριθμός των εκδιδομένων ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ.
     Αυξηθήκαν δραματικά τα κυκλώματα επιχειρήσεων ΚΥΚΛΙΚΗΣ ΑΠΑΤΗΣ ΦΠΑ (CAROUSEL).
    Μπορεί να φαίνονται αδιανόητα τα ανωτέρω αλλά δυστυχώς αυτό ακριβώς συμβαίνει με τους μεγαλοαπατεώνες, που έχουν αναγάγει πλέον σε εθνικό σπόρ την παράνομη είσπραξη ΦΠΑ, εκμεταλλευόμενοι (με την βοήθεια μεγαλολογιστών και μεγαλοδικηγόρων) τις αδυναμίες του υπάρχοντος νομικού πλαισίου και έχουν «ρημάξει» το Δημόσιο Χρήμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή