Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

Προς «μερική κρατικοποίηση» η Peugeot


8/2/2013

Η εταιρεία δεν πρέπει να εξαφανιστεί, λέει ο Γάλλος υπουργός

Η γαλλική πολυεθνική βρέθηκε με την πλάτη στο τοίχο ύστερα από ανακοίνωση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ότι θα διαγράψει αξίες ενεργητικού στην Ευρώπη ύψους 4,13 δισ. ευρώ. Είναι ένα ακόμα ξεκάθαρο σημάδι τι σημαίνει ύφεση στην Ευρώπη που αναδεικνύει ότι η ρίζα των αδυναμιών είναι βαθύτερη, πέρα από τις κορυφές του χρηματοοικονομικού τομέα, στην βάση της παραγωγής.

Όπως... το 2008 στις ΗΠΑ, μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers, όταν ο Ομπάμα προχώρησε στη διάσωση, με "μερική κρατικοποίηση", της αμερικανικής General Motors του κολοσσού της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος τώρα δείχνει να ανακάμπτει αφού έσφιξε σημαντικά τις εργασιακές συμβάσεις με τα συνδικάτα.

Πολύ μεγάλη για να καταρρεύσει

Ο υπουργός Προϋπολογισμού, Ζερόμ Καουζάκ, δήλωσε κατηγορηματικά... αλά Ομπάμα:

«Να είμαστε ξεκάθαροι: Αυτή η εταιρείας δεν μπορεί, δεν πρέπει να εξαφανιστεί. Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να τη σώσουμε». Η φράση «πολύ μεγάλη για να αφεθεί στην τύχη της» για μια σειρά αναξιοπαθούντες του επιχειρείν που διασώθηκαν στην αρχή της ύφεση του 2008 με κρατικό χρήμα, επαναλαμβάνεται 5 χρόνια από το ξέσπασμα της κρίσης. «Το στρατηγικό κρατικό επενδυτικό fund υφίσταται», είπε ο Καουζάκ. «Αν το fund αποκτήσει ποσοστό, είναι σαν να το κάνει το κράτος, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο», δήλωσε σε συνέντευξή του στο γαλλικό ραδιόφωνο.

Η διαγραφή αξιών της Peugeot Citroën είναι διπλάσια της αξίας της εταιρείας που είναι δεύτερη μεγαλύτερη του κλάδου στην Ευρώπη. Το ποσοστό των πωλήσεων στην Ευρώπη αφορά στο 62% των συνολικών της πωλήσεων το 2012 και στο 67% το 2011. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί συνολικά 100.000 άτομα στη Γαλλία, ενώ σχεδιάζει να προχωρήσει σε απολύσεις νέες 11.200 εργαζομένων, ενώ έχει ήδη προχωρήσει σε απολύσεις 30.000 από τον Ιούλιο.

Από τον περασμένο Οκτώβριο η κυβέρνηση των Ηλυσίων βρίσκονται κοντά σε συμφωνία για τη «διάσωση» της Peugeot Citroën, βάση της οποίας θα διαθέσει 5-7 δισ. ευρώ σε χρηματοπιστωτικές εγγυήσεις προς τον πιστωτικό βραχίονα της προβληματικής επιχείρησης, αλλά... σκάλωσε. Εάν προχωρήσει θα είναι η μεγαλύτερη παρέμβαση της γαλλικής κυβέρνησης στην αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας μετά το 2009, όταν διοχέτευσε στις Peugeot και Renault χαμηλότοκα δάνεια 6 δισ. ευρώ για να βελτιώσουν την ρευστότητά τους μετά την έναρξη της κρίσης του 2008.

Πηγή 

Την ώρα που και ο Γάλλος πρόεδρος ζητάει να γίνουν ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα, σκέφτεται να κάνει  μερική κρατικοποίηση της Peugeot. Αυτό είναι αντίθετο και στην απαγόρευση προστατευτικών μέτρων στην οικονομία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου