8/2/2012
Δίχως δασμούς το θωρακισμένο όχημα των εκπροσώπων του ΔΝΤ
«Ως διεθνής οργανισμός απαλλάσσεται από οποιοδήποτε φόρο», δηλώνει ο κ. Π. Οικονόμου
Με ένα θωρακισμένο αυτοκίνητο μάρκας TOYOTA-Land Cruiser, απαλλαγμένο από δασμούς, τέλος ταξινόμησης, φόρο πολυτελείας και ΦΠΑ, κυκλοφορούν στην χώρα μας οι εκπρόσωποι του ΔΝΤ! Την ίδια στιγμή που επιβάλλουν νέα επώδυνα μέτρα, καταλογίζοντας στην ελληνική πλευρά ολιγωρία ως προς την υλοποίηση των δεσμεύσεών της, δίνουν πρώτοι το «κακό παράδειγμα», έστω σε επίπεδο συμβολισμού. Πάντως, για τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Π. Οικονόμου «ούτε γάτα – ούτε ζημιά», αφού όπως επισημαίνει σε αναλυτική έγγραφη απάντησή του προς τον βουλευτή του ΛΑΟΣ κ. Γ. Ανατολάκη, σύμφωνα με τα ισχύοντα το ΔΝΤ ως διεθνής οργανισμός απαλλάσσεται από οποιοδήποτε δασμό και φόρο…
Συγκεκριμένα, στο έγγραφό του ο κ. Οικονόμου επικαλείται την Συμφωνία Ίδρυσης του ΔΝΤ και την διεθνή σύμβαση περί προνομίων και ασυλιών των ειδικευμένων οργανισμών των Ηνωμένων Εθνών, που κυρώθηκε με νόμο από τη Βουλή το 1976, και ορίζει ότι «το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ως διεθνής Οργανισμός απαλλάσσεται από οποιοδήποτε δασμό και φόρο». Επίσης, επικαλείται και τον Κοινοτικό Κανονισμό, βάσει του οποίου τα κράτη-μέλη δύνανται να χορηγούν απαλλαγές από δασμούς δυνάμει συμφωνιών ή συμφωνιών έδρας, στις οποίες συμβαλλόμενο μέρος είναι διεθνής οργανισμός. Όσον αφορά τον ΦΠΑ, επισημαίνει ότι στον κώδικα ΦΠΑ, που έχει κυρωθεί με νόμο από το 2000, ορίζεται ότι απαλλάσσεται (από τον ΦΠΑ) η εισαγωγή αγαθών για τις ανάγκες αναγνωρισμένων από την Ελλάδα διεθνών οργανισμών.
Στην αναλυτική απάντησή του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών αναφέρει ότι με τον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα, προβλέπεται πλήρης απαλλαγή από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης για τα ιδιωτικής χρήσης επιβατικά οχήματα και απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης με όρους και προϋποθέσεις. Ενώ σημειώνει επίσης ότι ο ειδικός φόρος πολυτελείας δεν επιβάλλεται σε αναγνωρισμένους Διεθνείς Οργανισμούς στις περιπτώσεις που κάτι τέτοιο προβλέπεται από τις συμβάσεις για την ίδρυσή τους ή όταν από τις συμφωνίες για την έδρα τους προβλέπεται ότι απαλλάσσονται παντός φόρου.
Όσον αφορά την θωράκιση του οχήματος, ο κ. Οικονόμου επισημαίνει ότι βάσει του ισχύοντος καθεστώτος «η επιβάρυνση από το τέλος ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων που φέρουν ειδική θωράκιση δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό που προκύπτει για τα όμοια ίδιου τύπου επιβατικά αυτοκίνητα χωρίς ειδική θωράκιση» και ακόμη ότι «η ειδική θωράκιση -ανεξάρτητα αν αποτελεί συνήθη ή έξτρα εξοπλισμό- δεν λαμβάνεται υπόψη για τη διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας επιβολής του τέλους ταξινόμησης».
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής υπουργός «με την αριθ. 36315/06.07.2011 διασάφηση εισαγωγής που κατατέθηκε στο Ε' Τελωνείο Πειραιά τέθηκε σε ελεύθερη κυκλοφορία και ανάλωση ένα θωρακισμένο αυτοκίνητο μάρκας TOYOTA-Land Cruiser, καταγωγής Ιαπωνίας, με παραλήπτη το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, με απαλλαγή από δασμούς, τέλος ταξινόμησης, φόρο πολυτελείας και ΦΠΑ», ενώ διευκρινίζει ότι η υπαγωγή στον αντίστοιχο συντελεστή τέλους ταξινόμησης πραγματοποιήθηκε με βάση το πιστοποιητικό συμμόρφωσης του οχήματος και η φορολογητέα αξία για σκοπούς ΦΠΑ έχει διαμορφωθεί βάσει τιμολογίου, το οποίο περιλαμβάνει την αξία του οχήματος και την αξία θωράκισης. Όσον αφορά τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, επισημαίνει ότι έχει ληφθεί υπόψη η αξία του οχήματος μη συμπεριλαμβανομένης της αξίας θωράκισης, «ωστόσο οι εν λόγω φορολογικές επιβαρύνσεις αποτέλεσαν αντικείμενο απαλλαγής βάσει των προαναφερθεισών διατάξεων», όπως τονίζει.
Πάντως, σύμφωνα με την ερώτηση του κ. Ανατολάκη, κάθε ιδιοκτήτης θωρακισμένου οχήματος οφείλει κατά τον εκτελωνισμό του στην Ελλάδα να προσκομίσει και το αντίστοιχο τιμολόγιο της εταιρείας που πραγματοποίησε την θωράκιση του οχήματος, αλλά στην περίπτωση του ΔΝΤ δεν ακολουθήθηκε η συγκεκριμένη διαδικασία διότι εκτελωνίστηκε ως απλό όχημα με αποτέλεσμα το δημόσιο να χάσει έσοδα από 23.000 έως 92.000 ευρώ.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου