Τετάρτη 26 Ιουνίου 2013

Σαμαράς: Οι επενδύσεις απάντηση στην κρίση


26/6/2013

Πρόσκληση στους Κινέζους να επενδύσουν και σε άλλους τομείς, όπως στις μεταφορές, τα τρένα, τα λιμάνια και την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, απηύθυνε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος εγκαινίασε, μαζί με τον πρόεδρο του κινεζικού ομίλου COSCO, Γουέι Τζιαφού τον νέο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο του Πειραιά.

Στον χαιρετισμό του στα εγκαίνια του νέου προβλήτα, ο κ. Σαμαράς είπε ότι υπάρχει περιθώριο για μεγαλύτερη συμμετοχή της Κίνας στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της κυβέρνησης:
«Η Ελλάδα μπορεί- εγώ λέω ότι θα γίνει- η πύλη εμπορίου Κίνας-Ευρώπης. Από το λιμάνι του Πειραιά που ξεκινήσαμε την πρώτη μας συνεργασία, σας προσκαλούμε, λοιπόν, και σε άλλες επιτυχημένες συνεργασίες στις μεταφορές, στα τραίνα, στα λιμάνια, στη ναυπηγο- επισκευή. Είμαι βέβαιος ότι η Κίνα θα στηρίξει τη μεγάλη μεταρρύθμιση της χώρας μας. Κι αυτό θα είναι για το κοινό συμφέρον όλων: Της Ελλάδας, της Κίνας αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης».
Ο κ. Σαμαράς σημείωσε ότι η κατασκευή του προβλήτα είναι μέρος των συμβατικών υποχρεώσεων της πρώτης σύμβασης παραχώρησης, που υπέγραψε ο ΟΛΠ με την Κινεζική εταιρεία COSCO. Σήμερα ολοκληρώνονται επενδύσεις άνω των 340 εκ. ευρώ από την COSCO, χωρίς να έχουν ακόμη- όπως σωστά είπε και ο κάπτεν Ουέι - εξαντληθεί όλες οι δυνατότητες του λιμανιού μας.
Ο πρωθυπουργός συνέχισε λέγοντας ότι «βρισκόμαστε στο μέσο των διαπραγματεύσεων μιας νέας συμφωνίας, η οποία- αν ολοκληρωθεί και εγκριθεί κι από τις αρμόδιες Κοινοτικές αρχές στην Ευρώπη- θα αφορά σε επένδυση επί πλέον 224 εκ. ευρώ από την COSCO στη δυτική πλευρά του λιμανιού. Κι αυτή θα οδηγήσει πράγματι σε 500 νέες θέσεις εργασίας μόνιμες κι άλλες 200 θέσεις εργασίας, για τα τρία χρόνια που θα διαρκέσει η κατασκευή.

Έτσι, το λιμάνι του Πειραιά μπορεί, στην πλήρη του ανάπτυξη- και μαζί με την νέα επένδυση που τώρα διαπραγματευόμαστε- να αποκτήσει δυναμικότητα 7,0 εκ. τόνων (ΤΕUS), επενδύσεις 580 εκ. ευρώ, θέσεις εργασίας που τελικά θα ξεπεράσουν τις 3.000, ώστε ο Πειραιάς να συμπεριληφθεί, κ. Δήμαρχε του Πειραιά, στα 5 πρώτα λιμάνια της Ευρώπης από άποψη δυναμικότητας πηγαίνοντας προς το να γίνει το πρώτο».

Γενικεύοντας ο κ. Σαμαράς είπε ότι όποια κι αν είναι η μορφή της οικονομικής κρίσης η απάντηση είναι οι επενδύσεις: «Επενδύουμε σε πεδία ανταγωνιστικά και σε συμφωνία με τις μεγάλες παραγωγικές και οικονομικές ροές της εποχής μας, αλλά και του μέλλοντος. Αυτό ακριβώς έγινε στον Πειραιά από την COSCO και το ελληνικό δημόσιο. Κι αυτή η συνεργασία πρέπει να συνεχιστεί».
Μίλησε όμως και για τις δυνατότητες που ανοίγονται με την διασύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με τον σιδηρόδρομο: «Ξαναβάζουμε τον Πειραιά - και ολόκληρη τη χώρα - στους νέους διεθνείς εμπορικούς δρόμους, στις νέες διαδρομές των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων, από και προς την Ασία, από και προς τις μεγάλες Ευρωπαϊκές και Μεσογειακές αγορές. Σε λίγες μέρες θα ανακοινωθεί και η επίσημη έναρξη αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Εκλεισε λέγοντας ότι «οι Κινέζοι εταίροι μας, τόσο στην επίσκεψή μου στην Κίνα όσο και με συνεχείς αδιάλειπτες επαφές στην Ελλάδα, έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους, όπως ακούσατε και πριν από τον κάπτεν Ουέι, και για άλλες επενδύσεις στη χώρα μας πέρα από το λιμάνι του Πειραιά».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της κινεζικής COSCO, κάπτεν Ουέι Τζιαφού μίλησε με πολύ θερμά λόγια για τον πρωθυπουργό, χαρακτηρίζοντας τον πολύ καλό φίλο και πρόσθεσε ότι η COSCO έκανε ότι είχε συμφωνήσει και προβλεπόταν στη σύμβαση παραχώρησης.
Είπε ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από πολλές εταιρείες για επενδύσεις στη χώρα μας και αποκάλυψε επίσης ότι ο κινεζικός τηλεπικοινωνιακός γίγαντας που ακούει στο όνομα Huawei σύντομα θα χρησιμοποιήσει το λιμάνι του Πειραιά για τη μεταφορά των προϊόντων της στο ίδιο πλαίσιο συμφωνίας που έχει γίνει και με τη Hewlett-Packard.
Ο κάπτεν Ουέι Τζιαφού τόνισε ότι τη σημερινή παράδοση του προβλήτα 3, αλλά και των καινούργιων γερανογεφυρών είχε συζητηθεί με τον Έλληνα πρωθυπουργό κατά την πρόσφατη επίσημη επίσκεψή του στην Κίνα.

«Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα η συμμετοχή στη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής μεταφοράς εμπορευμάτων στην Ελλάδα, όπως ο πρωθυπουργός κ.Σαμαράς μου το έθεσε στο Πεκίνο. Ηρθα λοιπόν εδώ έχοντας αποφασίσει κοινή ομάδα δράσης μεταξύ της COSCO και της ελληνικής πλευράς για περαιτέρω συνομιλίες», είπε ο πρόεδρος της COSCO, αναφερόμενος στο επενδυτικό ενδιαφέρον της εταιρείας.

Στο υπουργείο Ναυτιλίας ανοίγει η συζήτηση για τον ΟΛΠ

Το θέμα της αξιοποίησης των λιμανιών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, αλλά και τα νέα επενδυτικά πλάνα της COSCO, θα εξεταστούν σε ευρεία συνάντηση που θα έχει στις 4 το απόγευμα της Πέμπτης, στο υπουργείο Ναυτιλίας, ο αρμόδιος υπουργός, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, με τον πρόεδρο της κινεζικής εταιρείας, τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Στέλιο Σταυρίδη και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ταμείου, Γιάννη Εμίρη.
Ο υπουργός Ναυτιλίας είχε ανάλογη συνάντηση για το ίδιο θέμα σήμερα με τον πρόεδρο του ΟΛΠ, Γιώργο Ανωμερίτη, με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ και παρουσία εκπροσώπου του πρωθυπουργού.
Η απόφαση της κυβέρνησης για την επιτάχυνση των διαδικασιών πώλησης του ΟΛΠ θεωρείται ειλημμένη, καθώς αποτελούσε εξαρχής εναλλακτικό σχέδιο σε περίπτωση που τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις ήταν λιγότερα σε σχέση με τους στόχους του μνημονίου.
Ηδη η COSCO έχει εκφράσει το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της για επέκταση της παρουσίας της στο λιμάνι του Πειραιά.

Εξάλλου, αύριο Πέμπτη ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών Ευάγγελος Βενιζέλος θα επιδώσει στον Γουέι Τζιαφού το παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Τάγματος του Φοίνικα, το οποίο είχε απονείμει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας.
Πυρά από ΣΥΡΙΖΑ - Αντεπίθεση από Κεδίκογλου
Η παρουσία του πρωθυπουργού στις εγκαταστάσεις της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά για τα εγκαίνια του προβλήτα 3 «Ερμής» προκάλεσε την έντονη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, που υποστήριξε ότι το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2015 ή στην καλύτερη περίπτωση στο τέλος του 2014.

«Ο πρωθυπουργός πανικόβλητος από τις συνεχείς αποτυχίες της πολιτικής του success story ψάχνει εναγωνίως ευκαιρίες για να προβάλλει μία πλαστή εικόνα αισιοδοξίας. Ταυτόχρονα, με την παρουσία του στο χώρο της COSCO προετοιμάζει το έδαφος για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας ευνοώντας ταυτόχρονα τις αξιώσεις της Κινέζικής εταιρείας για μείωση του συμβατικού τιμήματος που καταβάλλει ετησίως στον ΟΛΠ. Σε αυτή την πλαστή εικόνα δεν έχουν θέση οι σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές της Κινέζικης εταιρείας, οι ψευδείς προβλέψεις για χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας καθώς και οι καταγγελίες των συνδικάτων ότι ο προβλήτας της COSCO «αναδείχθηκε» πρόσφατα, σε έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ως ο μοναδικός μεταξύ των 265 μεγαλύτερων Ευρωπαϊκών λιμανιών που δεν αναγνωρίζονται εργασιακά δικαιώματα» αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ.
Απαντώντας ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου, προέβη σε μια ιδιαίερα αιχμηρή δήλωση, τονίζοντας ότι «τα γεγονότα διαψεύδουν με τον κατηγορηματικότερο τρόπο τους διακηρυγμένους εχθρούς κάθε μορφής επένδυσης» και επισημαίνοντας ότι «το λιμάνι του Πειραιά ανεβαίνει σταθερά, αλλά προφανώς στον ΣΥΡΙΖΑ δεν ενδιαφέρονται για τη δημιουργία θέσεων εργασίας».

Πηγή

Ο Α. Σαμαράς αποκαλεί επενδύσεις τις ιδιωτικοποιήσεις ενώ είναι εμφανές ότι η Ελλάδα  (και κάθε χώρα) χρειάζεται εισαγωγή επενδύσεων. Για παράδειγμα άνοιγμα εργοστασίων που θα απασχολήσουν εργαζόμενους. Αυτές οι επενδύσεις είναι όνειρο απατηλό για τον Α. Σαμαρά που έχει αναλάβει εργολαβικά την πώληση των πάντων. Βέβαια είναι απορίας άξιον τι θα έχει να πουλήσει όταν δεν θα υπάρχει δημόσια περιουσία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου