Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

Ράιχενμπαχ: Χάνονται έσοδα 8 δις ευρώ τον χρόνο από φοροδιαφυγή


12/3/2014

Εντατικοποίηση των προσπαθειών για την πάταξη της φοροδιαφυγής κυρίως στον ΦΠΑ, όπου οι απώλειες είναι πάνω από 8 δισ. ευρώ ετησίως, ζητά από τις ελληνικές αρχές, μέσω της ετήσιας έκθεσης προόδου, η Ομάδα Δράσης της ΕΕ (Task Force).

Επισημαίνει, ωστόσο, ταυτόχρονα τη σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί στο πεδίο των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, στην απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων, στην υγεία, καθώς και στην καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.

Την ίδια ώρα, όμως, ανώτατο στέλεχος της Task Force κρούει τον κώδωνα προειδοποιώντας για κοινωνικό κίνδυνο που πηγάζει από την οικονομική στενότητα και «ασφυξία» πολλών επιχειρήσεων και νοικοκυριών. Οπως υποστηρίζει: «Πολλοί Ελληνες υποφέρουν από τη φτώχεια, την ανεργία και τη μείωση των μισθών. Η κοινωνική κατάσταση θα είναι κρίσιμη όχι για μήνες μόνο αλλά μεγάλο διάστημα»...

Η ίδια κοινοτική πηγή στο περιθώριο της παρουσίασης της έκθεσης τόνισε ότι «η Ελλάδα βρίσκεται σε σημείο καμπής, δεν υπάρχει χώρος για εφησυχασμό, η ανάπτυξη δεν έρχεται ως μάννα εξ ουρανού», ενώ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην απώλεια εσόδων 4,7% του ΑΕΠ μόνο από τον ΦΠΑ και στη συσσώρευση νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Ως προς το μέτωπο των φορολογικών, οι συντάκτες της έκθεσης σημειώνουν ότι η βελτίωση της λειτουργίας της φορολογικής διοίκησης είναι καθοριστικός παράγοντας ώστε να μπορέσουν οι ελληνικές αρχές να αυξήσουν τα δημόσια έσοδα και να εξασφαλίσουν μια πιο δίκαιη και ισότιμη κατανομή της φορολογικής επιβάρυνσης.

Αναφορά γίνεται και στη διαχείριση των εσόδων, όπου, όπως σημειώνεται, πραγματοποιήθηκε ουσιαστική πρόοδος στην αναδιοργάνωση της δομής της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

Αναφορικά με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στο κείμενο γίνεται λόγος για τη χρησιμοποίηση μόνο 252 εκατ. ευρώ επί συνόλου 3,2 δισ. ευρώ του κονδυλίου που διατίθεται στην αγορά των διαφόρων χρηματοδοτικών εργαλείων στηριζόμενο και από το ΕΣΠΑ. Το θετικό είναι ότι τα 145 εκατ. ευρώ διατέθηκαν το τελευταίο τρίμηνο.

Σύμφωνα ωστόσο με ανώτατη κοινοτική πηγή, υπάρχει τεράστια δυσκολία η οποία εξετάζεται ενδελεχώς το τελευταίο διάστημα και η αιτία της βρίσκεται στην απουσία εγγυήσεων των μικρομεσαίων για να λάβουν τα δάνεια. Προς τον σκοπό αυτόν, μάλιστα, προανήγγειλε νέο μηχανισμό υποκατάστασης των εγγυήσεων από μέρους των αδιάθετων αυτών κονδυλίων.

Την αξιοσημείωτη βελτίωση του ρυθμού απορρόφησης των κοινοτικών πόρων υπερθεμάτισε χθες ο Ολι Ρεν, εξαίροντας παράλληλα τη συντελεσθείσα πρόοδο της Ελλάδας στη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης. Επικαλούμενος την έκθεση της Task Force, ο Ευρωπαίος επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων υποστήριξε πως «η Ομάδα Δράσης συνεχίζει να παρέχει πολύτιμη στήριξη στις προσπάθειες που καταβάλλει η Ελλάδα για να βελτιώσει τη λειτουργία της διοίκησής της, καθώς και το επιχειρησιακό περιβάλλον, προς όφελος των Ελλήνων καταναλωτών και των επιχειρήσεων που επιδιώκουν να κάνουν επενδύσεις και να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας».

Αναφερθείς στην ελληνική οικονομία, διεμήνυσε πως «είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι τα τέσσερα κυριότερα έργα κατασκευής αυτοκινητοδρόμων βρίσκονται πλέον στο στάδιο της εκτέλεσης. Γενικότερα, είναι αξιοσημείωτη η βελτίωση του βαθμού απορρόφησης των πόρων της ΕΕ από την Ελλάδα. Αυτό συνιστά καλή είδηση τόσο για την ελληνική οικονομία όσο και για τους Ελληνες πολίτες».

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ
Η Ομάδα Δράσης της ΕΕ υπό τον Χορστ Ράιχενμπαχ συνεργάζεται πολύ στενά με τις ελληνικές αρχές, ώστε να βελτιωθεί η χρήση των χρηματοδοτικών πόρων της ΕΕ και να ξεκινήσει η υλοποίηση σημαντικών έργων.

Χάρη σ' αυτή την προσπάθεια, η Ελλάδα ανέβηκε στην τέταρτη θέση ανάμεσα στα 28 κράτη-μέλη όσον αφορά την απορρόφηση των κονδυλίων των διαρθρωτικών ταμείων και του ταμείου Συνοχής. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι η χώρα έχει ήδη απορροφήσει το 78,4% των διαθέσιμων κονδυλίων κατά την προγραμματική περίοδο 2007-2013, δηλαδή ποσοστό πολύ ανώτερο του μέσου όρου της ΕΕ.

Τα έργα σε τέσσερις σημαντικούς αυτοκινητόδρομους συνολικού προϋπολογισμού 7,6 δισ. ευρώ, τα οποία είχαν διακοπεί για τρία χρόνια εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, ξανάρχισαν με την έγκριση και τη χρηματοδοτική στήριξη της ΕΕ, και τη συμφωνία εγχώριων και διεθνών πιστωτών. Για την ολοκλήρωση αυτών των έργων θα δημιουργηθούν γύρω στις 20.000 θέσεις εργασίας. Τα κατασκευαστικά έργα καλύπτουν σημαντικά τμήματα της Ιονίας Οδού, το οδικό τμήμα Μαλιακός-Κλειδί, τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα και τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας. Ξεκίνησαν επίσης οι εργασίες και η τεχνική βοήθεια όσον αφορά την επανεκκίνηση της πέμπτης σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Μορέας.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου