29/12/2014
Φρούδες αποδείχθηκαν οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου για αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης την περίοδο των Χριστουγέννων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΣΕΕ, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πτώση του χριστουγεννιάτικου τζίρου έως 10% και οι μεγάλοι χαμένοι είναι τα είδη ένδυσης και υπόδησης. Όπως επισημαίνει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών αλλά και το κλίμα αβεβαιότητας λόγω των πρόσφατων πολιτικών εξελίξεων είχαν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης. Η ΕΣΕΕ ζητά σύνεση, συναίνεση και συνεννόηση των πολιτικών δυνάμεων του τόπου, προς αποφυγή καταστάσεων αβεβαιότητας, που τελικά ταλαιπώρησαν και φέτος την ελληνική αγορά, ακόμα και την περίοδο των Χριστουγέννων.
Οι τοπικές αγορές στη συντριπτική τους πλειονότητα θεωρούν ότι σημειώθηκε πτώση των πωλήσεων στα εμπορικά καταστήματα της περιοχής τους συγκριτικά με την περσινή εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων. οι μικρομεσαίοι Οι περισσότεροι μικρομεσαίοι έμποροι κάνουν λόγο για μια μέση μείωση της εμπορικής κίνησης της τάξεως του 6-8% στις αγορές των μεγάλων αστικών κέντρων και περίπου 10% στις περιφερειακές αγορές. Την προπαραμονή Χριστουγέννων σημειώθηκε η περισσότερη κίνηση, σύμφωνα με 5 στους 10 εμπόρους η 23η Δεκεμβρίου ήταν η καλύτερη μέρα από άποψη αγοραστικής κίνησης και τζίρου, ενώ για 3 στους 10 ήταν η παραμονή των Χριστουγέννων 24/12.
Ενώ ικανοποιητική ήταν η κίνηση τις Κυριακές 21 και 28 Δεκεμβρίου. Τα πρώτα συγκριτικά στοιχεία της αγοράς δείχνουν ότι ο κλάδος ένδυσης-υπόδησης υπέστη τη μεγαλύτερη μείωση της ζήτησης, καθώς οι καταναλωτές στράφηκαν στα «μικροδωράκια», συμβολικού περισσότερο χαρακτήρα, με δυναμική επιλογή των ηλεκτρονικών «μικροδώρων». Η μεγαλύτερη ζήτηση καταγράφηκε στους κλάδους τροφίμων, παιδικής ένδυσης και παιχνιδιών.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου