26/11/2019
Εκτός λονδρέζικης αγοράς βρίσκεται η Uber, η πλατφόρμα η οποία διασυνδέει ιδιώτες οδηγούς με επιβάτες σε πάμπολλες πόλεις του κόσμου. Ωστόσο, στη βρετανική πρωτεύουσα δεν θα το κάνει πλέον, διότι έχασε τη σχετική άδεια που είχε και της έδινε πρόσβαση σε 3,5 εκατομμύρια δυνητικούς χρήστες των υπηρεσιών της. Εξ ου και η συγκεκριμένη αγορά θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες για την καλιφορνέζικη Uber, αλλά οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές του Λονδίνου - Transport for London απεφάνθησαν πως η εταιρεία δεν είναι κατάλληλη για να έχει την άδεια παροχής των υπηρεσιών της. Ο διευθύνων σύμβουλός της Ντάρα Κοσροσάχι δήλωσε πως θα εφεσιβάλει την απόφαση, την οποία θεωρεί εσφαλμένη. Την άδειά της η Uber έχασε και το 2017, είχε κάνει έφεση και κέρδισε την υπόθεση με μια προσωρινής ισχύος διευθέτηση.
Οι αρμόδιες αρχές για τις μεταφορές στο Λονδίνο είχαν εντοπίσει αδυναμίες και λάθη στο σύστημα της Uber, που έθεταν σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών, και έτσι δεν ανανέωσαν την άδεια, η οποία έληξε χθες. Λόγου χάριν, διαπίστωσαν πως υπήρχαν μη εξουσιοδοτημένοι οδηγοί, οι οποίοι έκαναν χρήση λογαριασμών άλλων οδηγών που είχαν άδεια και παραλάμβαναν επιβάτες οδηγώντας αυτοκίνητα που δεν είχαν λάβει έγκριση. Εν τω μεταξύ, οι αρχές διαπίστωσαν ότι είναι εκτεταμένα τα κρούσματα και οι απατεώνες οδηγοί έχουν διεκπεραιώσει ούτε λίγο ούτε πολύ 14.000 διαδρομές. Επιπλέον, όλες αυτές οι διαδρομές έγιναν χωρίς ασφάλιση και ορισμένοι από τους παράτυπους οδηγούς δεν είχαν καμία άδεια από την Transport of London. Και ειδικά σε μία περίπτωση ο οδηγός δεν είχε κριθεί κατάλληλος και η άδειά του είχε ανακληθεί από τις αρχές.
Ακόμα ένα εύρημα από την Transport of London ήταν ότι ορισμένοι παράτυποι οδηγοί, που είχαν τεθεί εκτός της πλατφόρμας της Uber, εξακολουθούσαν να έχουν τη δυνατότητα να ξανανοίξουν εκεί λογαριασμό και να αρχίσουν και πάλι να οδηγούν. Επιπλέον, υπήρξαν και οδηγοί οι οποίοι δεν είχαν κάνει τη σωστή ασφάλιση, ατομική και του οχήματος. Βέβαια, όπως πρόσθεσαν οι αρμόδιοι, η Uber είχε λάβει μέτρα να διορθώσει αυτά τα σφάλματα, αλλά εκδήλωσε και την ανησυχία της, διότι όπως φαίνεται τα συστήματά της εύκολα χειραγωγούνται. «Αναγνωρίζουμε πως έχει σημειώσει πρόοδο η Uber, αλλά είναι απαράδεκτο το ότι έχει επιτρέψει σε επιβάτες να εισέλθουν σε οχήματα με οδηγούς οι οποίοι δυνητικά ούτε εξουσιοδοτημένοι είναι ούτε ασφαλισμένοι», επισημαίνει η Eλεν Τσάπμαν, διευθύντρια αδειοδοτήσεων της Transport of London. Αφ’ ης στιγμής η άδεια της Uber έληξε χθες και βρίσκεται σε διαδικασία να υποβάλει έφεση, θα μπορέσει ένα διάστημα να συνεχίσει την παροχή υπηρεσιών.
Εάν όμως εξεταστεί η έφεση και απορριφθεί, τότε διατρέχει τον κίνδυνο να εγκαταλείψει το Λονδίνο. Το χρονικό περιθώριο υποβολής της έφεσης είναι 21 ημέρες. Η Uber από μέρους της, διαμέσου του Ντάρα Κοσροσάχι, διεμήνυσε ότι κάνει αυστηρούς ελέγχους στην ταυτοποίηση οδηγών και ετοιμάζεται να εισαγάγει και ένα σύστημα αναγνώρισης βάσει χαρακτηριστικών του προσώπου, επισημαίνοντας πως τα τελευταία δύο χρόνια ο τρόπος λειτουργίας της Uber έχει άρδην αλλάξει. «Εχουμε κάνει πολύ σημαντική πρόοδο και θα συνεχίσουμε για τα εκατομμύρια οδηγών και επιβατών που εξαρτώνται από εμάς – γι’ αυτό νομίζω πως η απόφαση της Transport for London είναι λάθος», τονίζει ο Κοσροσάχι. Ο δήμαρχος του Λονδίνου, Σαντίκ Χαν, ο οποίος έχει εποπτικό ρόλο στην Transport for London, τόνισε πως στηρίζει την απόφασή της. «Γνωρίζω πως η απόφαση ενοχλεί τους χρήστες της Uber στην πόλη, αλλά η ασφάλειά τους μας απασχολεί πάρα πολύ. Οι κανονισμοί θεσπίστηκαν με γνώμονα την ασφάλεια των Λονδρέζων και η πλήρης συμμόρφωση με αυτούς είναι ουσιώδης για τους ιδιώτες που θέλουν άδεια για την πόλη», πρόσθεσε ο δήμαρχος.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου