Σάββατο 20 Ιουνίου 2020

Η ΠΝΠ για τις διαφημίσεις για τον κορονοιό στα ΜΜΕ



Θεσπίστηκε η υποχρέωση των ιδιωτικών και δημόσιων ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών να μεταδίδουν ενημερωτικά μηνύματα για την προστασία από τον κορονοϊό, με ορισμένη συχνότητα μετάδοσης. Σκοπός είναι η ενδυνάμωση του μηνύματος «Μένουμε Σπίτι» και η ενημέρωση του κοινού για πρακτικά ζητήματα.

ΠΝΠ 11/3/20 άρθρο 21 (ΦΕΚ Α,55)
ΠΝΠ 16/3/20 άρθρο 31 (ΦΕΚ Α,65)  (Πηγή)

Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 11.03.2020 «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του.»

Άρθρο 21. Μετάδοση ενημερωτικών μηνυμάτων

1. Οι δημόσιοι και ιδιωτικοί ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί ελεύθερης λήψης πανελλήνιας και περιφερειακής εμβέλειας υποχρεούνται να μεταδίδουν ενημερωτικά μηνύματα διάρκειας έως ενός (1) λεπτού για την προστασία της δημόσιας υγείας και τα μέτρα για την αποφυγή της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.

2. Η ανωτέρω μετάδοση διενεργείται δωρεάν και απαλλάσσεται από κάθε τέλος.

3. Με απόφαση του μέλους της Κυβέρνησης ή του Υφυπουργού που ασκεί την αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, προβλέπεται η συχνότητα μετάδοσης των μηνυμάτων της παρ. 1 και θεσπίζονται όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρούσας.

Άρθρο 22. Έναρξη ισχύος

Αθήνα, 11 Μαρτίου 2020

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ Β. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Ο Πρωθυπουργός
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Τα Μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΙΚΡΑΜΜΕΝΟΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ, ΣΠΥΡΙΔΩΝ - ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ, ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ, ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ, ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ, ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ, ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ (Πηγή)

1. Το πλαίσιο που καθορίζει την υποχρεωτική προβολή σποτ στα ΜΜΕ αναφέρει ότι:

Διάρκεια και χρόνος μετάδοσης κοινωνικών μηνυμάτων

1. Η διάρκεια της υποχρεωτικής δωρεάν μετάδοσης κάθε μηνύματος κοινωνικού περιεχομένου δεν μπορεί να υπερβαίνει τα σαράντα (40») δευτερόλεπτα. (Πηγή)

2. Η ΠΝΠ 11/3/2020 (προσοχή στην ημερομηνία) αναφέρει ότι:

1. Οι δημόσιοι και ιδιωτικοί ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί ελεύθερης λήψης πανελλήνιας και περιφερειακής εμβέλειας υποχρεούνται να μεταδίδουν ενημερωτικά μηνύματα διάρκειας έως ενός (1) λεπτού για την προστασία της δημόσιας υγείας και τα μέτρα για την αποφυγή της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19. (Πηγή)

3. Το πρώτο σποτ που είδαμε όλοι με τον Παπαδόπουλο, ξεκινάει λίγες ημέρες αργότερα (στο youtube channel της Πολ. Προστασίας έχει ημερομηνία ανάρτησης 14/3/2020. Το σποτ δεν ξεπερνάει το 1 λεπτό. Γι αυτό το λόγο ενώ η ΚΥΑ του 2018 περιορίζει την δωρεάν διάρκεια στα 40 δευτερόλεπτα, έρχεται η ΠΝΠ και αυξάνει το χρόνο στο 1 λεπτό.

4. Προς τούτο, εκδίδεται υπουργική απόφαση που αναφέρει ότι τα μηνύματα έχουν διάρκεια έως ένα λεπτό και μεταδίδονται δωρεάν

Εδώ η ΥΑ.

5. Από τα 8 σποτ που είναι αναρτημένα στο κανάλι youtube της Πολ. Προστασίας, εδώ.

Μόλις τα 2 ξεπερνάνε το 1 λεπτό. Από τα 31 σποτς που υπάρχουν στη σελίδα της καμπάνιας ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ του Υπ. Υγείας (https://www.facebook.com/watch/menoumespiti.official/) τα 8 υπερβαίνουν το 1 λεπτό.

6. Σχετικά με το 1 δευτερόλεπτο που υποτίθεται ότι υπερβαίνουν, δείτε το παρακάτω snapshot με δύο ακόμα σποτς της καμπάνιας ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΝΙΚΗΤΕΣ και προσέξτε το χρόνο.


Μετά πηγαίνετε εδώ και δείτε στα συνημμένα το χρόνο που αναφέρεται για τα αντίστοιχα σποτ

Εδώ το αντίστοιχο snapshot:


Όπως βλέπετε, η διάρκεια των σποτς είναι ένα δευτερόλεπτο μικρότερη από αυτή που εμφανίζεται στο κανάλι youtube της Πολ. Προστασίας. Προφανώς το ίδιο συμβαίνει και στο σποτ του Παπαδόπουλου και είναι εύλογο, γιατί συνάδουν με το όριο περί 1 λεπτού που περιγράφεται στην ΠΝΠ.

Μένει να διευκρινιστεί αν πληρώνονται και για πόσο (για όλο το σποτ ή για τον υπερβαίνοντα χρόνο) τα κανάλια, καθώς και με τι ποσό. Επίσης, μένει να διευκρινιστεί γιατί φτιάχτηκαν σποτς με διάρκεια άνω του ενός λεπτού.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου