30/6/2020
Νέα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι Γερμανοί διστάζουν να κάνουν κρατήσεις. Χώρες, όπως η Ελλάδα, επωφελούνται από την ταξιδιωτική προειδοποίηση για Τουρκία και Αίγυπτο, γράφει η εφημερίδα Handelsblatt.
Το περιστατικό είναι πραγματικό και δείχνει πόσο “εύθραυστος” έχει γίνει ο τουριστικός κλάδος. Ζευγάρι Γερμανών είχαν κλείσει για τη Μαγιόρκα. Ανήκαν στην ομάδα Γερμανών τουριστών που θα πήγαιναν στο ισπανικό θέρετρο μέσα Ιουνίου για να “δοκιμάσουν” τα υγειονομικά πρωτόκολλα, πριν ανοίξει η χώρα στο ευρύ κοινό. Η χαρά του ταξιδιού ιδιαίτερα με από μέτρα καραντίνας, ήταν μεγάλη. Αλλά ο διάβολος, όπως λέγεται, κρύβεται στις λεπτομέρειες. Γιατί η TUI, που οργάνωσε το ταξίδι, επέλεξε τη Ζυρίχη ως ενδιάμεσο προορισμό, κάτι που δεν άρεσε για υγειονομικούς λόγους στις αρχές του αεροδρομίου στη Μαγιόρκα, και έτσι το ζευγάρι των Γερμανών αναγκάστηκε μαζί με άλλους ομοιοπαθείς να πάρει το επόμενο αεροπλάνο της γραμμής, και της επιστροφής, μετά από μια οδύσσεια 48 ωρών.
Λόγια παρηγοριάς
Όλοι εκείνοι που από αύριο “ανοίγουν τα φτερά” τους για θερινούς προορισμούς θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να είναι έτοιμοι για κάθε απρόοπτο. Ποιο θέρετρο μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα επιστρέψει σε συνθήκες lockdown; Πόσο σοβαρή είναι η ιατρική περίθαλψη στον τόπο των διακοπών; Και το πιο σημαντικό: Υπάρχει και σε ποιο βαθμό κίνδυνος μόλυνσης με τον Covid-19 στο αεροπλάνο; Ποιος φορέας μπορεί να δώσει δεσμευτικές απαντήσεις σε όλα αυτά; Απάντηση: Κανείς. Και έτσι οι φετινές διακοπές μετατρέπονται σε αυτό που λέει το γνωστό τραγούδι “πάμε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα”. Φαίνεται όμως ότι η ελπίδα στέρεψε και το άγνωστο δεν ελκύει τον Γερμανό τουρίστα. Φαίνεται και από τις “επιδόσεις” του τουριστικού κλάδου, ο οποίος ασκείται προς το παρόν σε λόγια παρηγοριάς του τύπου “οι προσφορές μας είναι πολύ ελκυστικές ή αυξήθηκε το τουριστικό ενδιαφέρον”. Τουριστικά πόρταλ, όπως το Check24 και Holidayscheck, σε στοιχεία που διαθέτει αποκλειστικά η Handelsblatt, δείχνουν ότι οι αναζητήσεις για κρατήσεις μέχρι την περασμένη Κυριακή ήταν σε ποσοστό 73% κάτω από το αντίστοιχο ποσοστό πριν από ένα χρόνω. Μια εξέλιξη που προκαλεί εντύπωση, γιατί όταν στις 7 Ιουνίου, διαφάνηκε άνοιγμα των συνόρων μέσα στην Ευρώπη, το ποσοστό ήταν 68%.
Σύμφωνα με τον Γερμανικό Ταξιδιωτικό Σύνδεσμο DRV η πανδημία έχει προκαλέσει μέχρι τώρα μείωση του τζίρου κατά 10,8 δις ευρώ με δυσοίωνες προοπτικές. “Η παράταση της ταξιδιώτικης προειδοποίησης για προορισμούς εκτός Ευρώπης σημαίνει για τον Ιούλιο και Αύγουστο επιπλέον απώλειες ύψους 9 δις ευρώ” λέει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Νόρμπερτ Φίμπιχ. Τα χρήματα είναι πολλά. Σχεδόν 35,4 δις ευρώ ξόδεψαν οι Γερμανοί το 2019 για οργανωμένα ταξίδια των τουρ οπερέιτορ. Μαζί με τις ιδιωτικές κρατήσεις ο κλάδος συγκέντρωσε 70 δις ευρώ. Ο εσωτερικός τουρισμός συμβάλει με 105 δις ευρώ, σύμφωνα με τον γερμανικό υπουργείο Οικονομίας, στο γερμανικό AEΠ. Κάθε 15η θέση εργασίας στη Γερμανία προέρχεται από την τουριστική βιομηχανία.
Το all inclusive καταρρέει
Οι οικονομίες των αγαπημένων προορισμών των Γερμανών υφίστανται τις επιπτώσεις από την απόφασή τους να καθίσουν φέτος στο σπίτι τους. Ιδιαίτερα τα θέρετρα στην ευρωπαϊκή Μεσόγειο επωφελούνται της ταξιδιωτικής προειδοποίησης που ισχύει μέχρι τέλος Αυγούστου, για χώρες όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος και τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα. Και για του λόγου το αληθές η Ισπανία, o πιο δημοφιλής τουριστικός προορισμός για τους Γερμανούς, κατάφερε σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης της τουριστικής αγοράς TrevoTrend, να ανεβάσει το ποσοστό της κατά 5% και να φτάσει στο 34,5%. Η Ελλάδα σχεδόν το διπλασίασε και άγγιξε το 26.7%. Η πολιτική διαχείρισης κρίσης, που επιλέγουν οι τουριστικοί κολοσσοί με το να μην επιστρέφουν τα χρήματα ακυρωμένων πτήσεων και οργανωμένων ταξιδίων, θα συμβάλλει ασφαλώς στην αλλαγή του μοντέλου, με το οποίο οι διψασμένοι για ήλιο Γερμανοί θα ξεκινούν στο εξής τις πιο ωραίες εβδομάδες του χρόνου. “Η εμπιστοσύνη πολλών ταξιδιωτών έχει κλονιστεί θεμελιακά” υποστηρίζει η Μπέατριξ Μόρατ, ειδική σε θέματα τουρισμού στη συμβουλευτική εταιρεία AliexPartners. “Οι επιπτώσεις της πανδημίας και οι χρεοκοπίες έκαναν σαφείς τους κινδύνους των πακέτων διακοπών. Η επιστροφή στην κατάσταση πριν από την πανδημία δεν θα διαρκέσει μόνο 2 με 3 χρόνια, η κορωνοκρίση θα μπορούσε να αλλάξει ριζικά τις ταξιδιωτικές συνήθειες των πολιτών”.
Η μιζέρια που αφήνει πίσω του ο τουρισμός του all inclusive, ο οποίος αντιπροσώπευε πέρυσι το 50,5%, είναι ήδη ορατός. Μόνο ένα 18,4% των Γερμανών δηλώνει ότι επιθυμεί να κλείσει φέτος τέτοια πακέτα σε ταξιδιωτικά γραφεία σύμφωνα με δημοσκόπηση της συμβουλευτικής εταιρείας ξενοδοχείων Siteminder.
Ο τουρ οπερέιτορ TUI, που ηγείται στο χώρο του τουρισμού, σκέπτεται ήδη να προχωρήσει σε ριζική αναδιαμόρφωση της εταιρείας. Θέλει να πουλήσει το ήμισυ των αεροσκαφών του, ακόμη και ιδιόκτητα πλοία και ξενοδοχεία, για να αποκτήσει ρευστό και στη συνέχεια να τα ενοικιάσει. Για τα μικρότερα τουριστικά γραφεία το τέλος είναι προδιαγεγραμμένο. Το πρώτο θύμα της πανδημίας ήταν το τουριστικό γραφείο ειδικευμένο για ταξίδια στην Άπω Ανατολή China Tours στο Αμβούργο. Τέλος Φεβρουαρίου κήρυξε πτώχευση.
Πηγή Deutsche Welle
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου