Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

Ρεκόρ καταθέσεων πινακίδων έως τα τέλη Νοεμβρίου

3/12/2011

Πανελλαδική Ερευνα της "ΗτΣ"

Το αδιαχώρητο αναμένεται να δημιουργηθεί τον Δεκέμβριο που λήγει η προθεσμία κατάθεσης. Αλλαγή δεδομένων εξαιτίας των τεκμηρίων καθώς κατατίθενται πλέον και πινακίδες κυκλοφορίας ΙΧ μεσαίου κυβισμού. Μεγάλες απώλειες θα δημιουργηθούν στον προϋπολογισμό καθώς θα χαθούν πολλά εκατομμύρια ευρώ. Χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ στρέφονται στη λύση του υποκυβισμού ώστε να μειώσουν το κόστος χρήσης

Ρεκόρ αναμένεται να καταγραφεί φέτος στην κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας καταρρίπτοντας εκείνο που είχε σημειωθεί το 2009 που υπολογίζεται πως 200.000 ιδιοκτήτες ΙΧ αναγκάστηκαν σε προσωρινή ακινησία των οχημάτων εξαιτίας των υπέρογκων Τελών Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα σύμφωνα με την πανελλαδική αποκλειστική έρευνα που πραγματοποίησε η “ΗτΣ” μέχρι τις 30 Νοεμβρίου του 2011 η αύξηση που καταγράφεται στις κατά τόπους εφορίες ανά την Ελλάδα σε κάποιες περιπτώσεις αγγίζει και το 200% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι ενώ όλοι οι υπάλληλοι των ΔΟΥ εκτιμούν πως φέτος τον Δεκέμβριο θα καταγραφεί ρεκόρ καταθέσεων πινακίδων εξαιτίας των υψηλών Τεκμηρίων αλλά και των Τελών Κυκλοφορίας τα οποία σε συνδυασμό με τα αυξημένα ασφάλιστρα και την τιμή των καυσίμων κάνουν τη χρήση του ΙΧ απαγορευτική!

Παράλληλα το κράτος αναμένεται να χάσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ εξαιτίας των χαρατσιών όπως ακριβώς έγινε και με τη θέσπιση του Φόρου Πολυτελείας στα ΙΧ που αντί να αυξηθούν τα έσοδα αντίθετα κοντεύουν να εκμηδενιστούν...

Οπως τόνισαν εφοριακοί από όλη τη χώρα στην “ΗτΣ”: “Η μεγάλη πλειοψηφία των ιδιοκτητών ΙΧ αναμένεται να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στα τέλη Δεκεμβρίου ώστε να μπορέσουν να κινηθούν μέσα στις γιορτές ενώ από την άλλη μεριά να μην πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2012.”.

Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες κάποιοι ιδιαίτερα τολμηροί ιδιοκτήτες που κατοικούν στην επαρχία φαίνεται πως θα εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν τα οχήματά τους χωρίς πινακίδες, ασφάλεια αλλά και ΚΤΕΟ...

Αλλαγή δεδομένων

Ριζικά έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά αυτοκινήτου και πέραν των 100.000 ιδιοκτητών ΙΧ με κινητήρες άνω των 2 λίτρων χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων με μικρότερους κινητήρες φαίνεται πως θα καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους. Ειδικότερα ο κ. Στέλιος Ψαλιδόπουλος εξουσιοδοτημένος έμπορος Subaru επισημαίνει μιλώντας στην “ΗτΣ” πως: “Μέχρι πρότινος οι ιδιοκτήτες 2λιτρων αυτοκινήτων κατέθεταν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους για να γλιτώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας. Σήμερα έχω περισσότερες από 40 αιτήσεις κατάθεσης πινακίδων εκ των οποίων μόλις οι 10 αφορούν σε ΙΧ μεγάλου κυβισμού. Ολες οι υπόλοιπες αφορούν σε ΙΧ με κινητήρες από 1.500 κ.εκ. Έως και 1.800 κ.εκ. Ο λόγος είναι πως πλέον όλες οι οικογένειες έχουν στην κατοχή τους περισσότερα από 1 αυτοκίνητα και επιλέγουν το μεγαλύτερο για να καταθέσουν τις πινακίδες ώστε να μειώσουν το κόστος χρήσης και βέβαια να ξεφύγουν από την τσιμπίδα των τεκμηρίων”.

Ξένες πινακίδες

Με ραγδαίους ρυθμούς αυξάνεται ο αριθμός των μεταναστών που διαμένουν και εργάζονται στην Ελλάδα οι οποίοι σπεύδουν να αλλάξουν πινακίδες κυκλοφορίας στα οχήματά τους για να γλιτώσουν τα αυξημένα Τέλη και τα τεκμήρια. Ειδικότερα οι μετανάστες μεταβαίνουν στη χώρα τους (Αλβανία, Βουλγαρία, Πολωνία) αλλάζοντας τις ελληνικές πινακίδες με αντίστοιχες της χώρας τους και ξεφεύγουν απ' όλα τα χαράτσια της Ελλάδας...

Η διαδικασία είναι απλή και το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να παραδώσουν τις ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας τους στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών από όπου και παραλαμβάνουν ένα ειδικό έντυπο εξαγωγής του οχήματός τους ώστε να το εκτελωνίσουν στη χώρα που επιθυμούν γλιτώνοντας τα ελληνικά Τέλη και Τεκμήρια ενώ χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως τα Τέλη Κυκλοφορίας ενός ΙΧ μεσαίου κυβισμού που κυκλοφορεί στην Ελλάδα υπολογίζονται σε 240 ευρώ ενώ στην Αλβανία μόλις 30 ευρώ! Αυτό και μόνο αποτελεί σημαντικό κίνητρο για τους μετανάστες από τη γειτονική χώρα...

Ζήτω ο υποκυβισμός!

Μπαράζ προσφορών παρατηρείται στις τελευταίες ημέρες από τα γνωστά κυκλώματα που δρουν γύρω από τις Διευθύνσεις Μεταφορών των Νομαρχιών και πλέον ο ανταγωνισμός φαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα υψηλός ρίχνοντας τις τιμές. Ειδικότερα το θέμα του υποκυβισμού του κινητήρα μόνο στα χαρτιά φαίνεται πως έχει δελεάσει πάρα πολλούς ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες άνω των 2λίτρων. Ωστόσο επειδή το 2011 τελειώνει τα γνωστά “κυκλώματα” έχουν ρίξει τις τιμές τόσο χαμηλά που πλέον με μόλις 300 ευρώ αλλάζει τουλάχιστον στην Αδεια Κυκλοφορίας κάποιου ΙΧ ο κυβισμός του κινητήρα μειώνοντας τα Τέλη αλλά και τα τεκμήρια...

Πάντως θα πρέπει να αναφέρουμε πως η αλλαγή του κινητήρα μόνο στα χαρτιά αποτελεί σοβαρό ποινικό και οικονομικό αδίκημα!

Απώλειες 100 εκατ. μόνο από τα 2λιτρα!

Η “παράλογη”, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, αύξηση των τεκμηρίων στα αυτοκίνητα θα οδηγήσει χιλιάδες ιδιοκτήτες στην κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας έτσι ώστε να γλιτώσουν το φόρο που πιθανόν να πληρώνουν αλλά και από την άλλη μεριά δεν θα καταβάλλουν τα αυξημένα Τέλη του 2012. Αλλωστε σύμφωνα με αναλυτές η πλειοψηφία από τους 100.000 ιδιοκτήτες ΙΧ με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. θα σπεύσουν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους καθώς δεν φαίνονται διατεθειμένοι να αντέξουν την αύξηση στα Τέλη και στα τεκμήρια δημιουργώντας ακόμη ένα έλλειμμα στον προϋπολογισμό.

Αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις των αναλυτών τότε το κράτος στην καλύτερη περίπτωση θα χάσει τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ σε μια περίοδο που το βασικό ζητούμενο των κυβερνητικών στελεχών είναι η εισροή ρευστών στα κρατικά ταμεία.

Υγραέριο και σε υβριδικά!

Εντυπωσιακοί είναι οι αριθμοί των ιδιοκτητών ΙΧ που επέλεξαν να τοποθετήσουν στο όχημά τους σύστημα υγραεριοκίνησης. Ειδικότερα στο 10 μηνο του 2011 είχαν καταγραφεί 20.297 αλλαγές καυσίμου σε μεταχειρισμένα ΙΧ ενώ έχουν ταξινομηθεί και 49 καινούρια επιβατικά ΙΧ με καύσιμο LPG. Πάντως στα αναλυτικά στοιχεία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν και με υγραέριο αποτελούν και 3 υβριδικά μοντέλα! Αντε να δούμε που αλλού θα φθάσει το ελληνικό δαιμόνιο...

Πάντως η τοποθέτηση συστήματος υγραεριοκίνησης ή φυσικού αερίου ή υδρογόνου πρέπει να γίνονται από εξειδικευμένους μηχανολόγους καθώς υπάρχουν ήδη εκατοντάδες αυτοκίνητα με “κολλημένους” κινητήρες ενώ σε κάποιες άλλες περιπτώσεις ευτυχώς δεν θρηνήσαμε θύματα από την έκρηξη που προκλήθηκε στα συστήματα υγραεριοκίνησης που είχαν τοποθετηθεί από τυχοδιώκτες της αγοράς...

ΧΑΡΤΗΣ

Πόλη Κατάθεση 2011 Κατάθεση 2010 Διαφ.%

Αγιος Στέφανος 225 110 104

Αγία Παρασκευή 110 70 57,1

Αχαρναί 405 205 97,5

Κορωπί 250 173 44,5

Θεσσαλονίκη * - - 30

Λάρισα 165 120 37,5

Βόλος 300 150 100

Λαμία 170 132 28,7

Κοζάνη 545 347 57

Καρδίτσα * - - 50

Βέροια 437 370 18,1

Φλώρινα 230 160 43,7

Σέρρες 220 160 37,5

Ιωάννινα * - - 50

Αλεξανδρούπολη 1800 600 200

Κόρινθος ** 220 128 71,8

Πύργος 238 162 46,9

Αργος - - 150

Χανιά * - - 50

Ρέθυμνο 200 100 100

Λασίθι 680 766 -10

* Δεν υπήρχε ακριβής αριθμός εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού και αφορούν σε εκτιμήσεις στελεχών της εφορίας.

** Η εφοριακός στην Κόρινθο εκτιμά πως φέτος θα κατατεθούν περίπου 2.500 πινακίδες τη στιγμή που πέρσι κατατέθηκαν μόλις 1.200.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου