Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2018

Αυστηρότερα όρια για το διοξείδιο του άνθρακα: ναι μεν, αλλά…


19/12/2018

Κυρίαρχο θέμα σχολιασμού στον γερμανικό Τύπο είναι η κοινή απόφαση Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και Κομισιόν για δραστικό περιορισμό της εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα. Στόχος είναι οι τιμές των συγκεκριμένων ρύπων να μειωθούν κατά 15% έως το 2025 και 37,5% μέχρι το 2030.

Ο γερμανικός Τύπος χαιρετίζει στην πλειοψηφία του την απόφαση για μείωση των επιζήμιων για το περιβάλλον εκπομπών, ωστόσο προβαίνει και σε ορισμένες καίριες επισημάνσεις.

Η Süddeutsche Zeitung κάνει λόγο για «κακομαθημένη από το κράτος» αυτοκινητοβιομηχανία, στηλιτεύοντας τη συνήθη καταστροφολογία εκ μέρους της πανίσχυρης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας περί απώλειας ανταγωνιστικότητας και κινδύνου να χαθούν θέσεις εργασίας. «Αυτή είναι η μόνιμη επωδός κάθε φορά που πρόκειται να τεθούν όροι περιβαλλοντικής προστασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ναι μεν οι Βρυξέλλες θέτουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες απέναντι σε νέες προκλήσεις. […] Όμως και στο παρελθόν υπήρξαν υψηλές περιβαλλοντικές αξιώσεις. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντεπεξήλθε σε αυτές, γι' αυτό θεωρείται εξάλλου η καλύτερη στον κόσμο», τονίζει η εφημερίδα του Μονάχου.

Η Frankfurter Allgemeine Zeitung κατανοεί μεν τη λογική της μείωσης των βλαβερών ρύπων, ωστόσο διατυπώνει ενστάσεις σε σχέση με την αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης απόφασης. «Οι προσαρμοσμένοι στην αυτοκινητοβιομηχανία περιβαλλοντικοί στόχοι είναι αναποτελεσματικοί. Τα έξοδα για τη μείωση των εκπομπών και για την ως εκ τούτου αναγκαία μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι πολύ υψηλότερα από το κόστος της αποφυγής εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε άλλους βιομηχανικούς κλάδους. […] Υπάρχει κίνδυνος να πληρώσει ο φορολογούμενος τον λογαριασμό μέσω επιδοτήσεων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σταθμούς φόρτισης και εργοστάσια κατασκευής μπαταριών», επισημαίνει η εφημερίδα της Φραγκφούρτης.

Πηγή Deutsche Welle

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου