Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

Volkswagen: Πλησιάζει η ώρα των αποζημιώσεων


15/10/2015

Είχα ενημερώσει τη VW από το Μάιο του 2014, λέει ο μηχανικός που ανακάλυψε τη απάτη

Εννέα στους 10 ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων Volkswagen στη Βρετανία, που ασφαλώς δεν απαλλάσσονταν από τα τέλη κυκλοφορίας, θεωρούν ότι πρέπει να αποζημιωθούν από την εταιρεία μετά από το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων που ξέσπασε. Την ίδια ώρα στη Γερμανία η υπουργός Περιβάλλοντος Μπάρμπαρα Χέντρικς ζήτησε από την εταιρεία να ανακαλέσει 2,4 εκατ. ντιζελοκίνητα οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα με το «πειραγμένο» λογισμικό, προκειμένου να αποκαταστήσει τη σωστή λειτουργία τους.

Η έρευνα που διενήργησε η βρετανική Ένωση Καταναλωτών (και δημοσίευσε στο μηνιαίο περιοδικό της «Which?») μεταξύ 2.033 ιδιοκτητών VW με ντιζελοκινητήρα έδειξε ότι το 90% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η οικονομία καυσίμου αποτέλεσε ένα αποφασιστικό κριτήριο για να επιλέξουν το αυτοκίνητό τους. Επίσης το ίδιο ποσοστό των ερωτηθέντων (90%) απάντησαν ότι σημαντικό ρόλο στην επιλογή τους διαδραμάτισε το οικολογικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δηλαδή που αυτό έχει.

Σημειωτέον ότι και στη Βρετανία κυκλοφορούν ουκ ολίγα VW που διαθέτουν το σκανδαλωδώς επινοημένο λογισμικό. Κυκλοφορούν 1,2 εκατομμύρια συγκεκριμένα, ενώ συνολικά στον πλανήτη κυκλοφορούν 11 εκατομμύρια.
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο αποζημίωσης των πελατών της εταιρείας εξαιτίας του πλήγματος στην αξία του του αυτοκινήτου τους που πιθανότατα θα έχει το σκάνδαλο (σε ό,τι αφορά κυρίως την τιμή μεταπώλησης), ο γενικός διευθυντής της VW στη Βρετανία Πολ Γουίλις απάντησε ότι «είναι ακόμα πρόωρο να το σκεφτόμαστε αυτό».
Ήταν ενήμεροι

Εν τω μεταξύ, ο Αμερικανός μηχανικός με το… σημαδιακό ονοματεπώνυμο Τζον Τζέρμαν (German) που ανακάλυψε ότι τα πετρελαιοκίνητα VW διαθέτουν ένα λογισμικό που «τρελαίνει» τους δείκτες εκπομπών ρύπων όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο (έτσι γίνονται οι μετρήσεις), μιλώντας στο 5ο ραδιοφωνικό κανάλι του BBC αποκάλυψε ότι είχε ενημερώσει εδώ και πάνω από ένα χρόνο την εταιρεία για τα αποτελέσματα των ερευνών του.
«Είχα ενημερώσει τη Volkswagen για τις μετρήσεις μας το Μάιο του 2014, αλλά η εταιρεία απέτυχε να διορθώσει το πρόβλημα», είπε χαρακτηριστικά ο Τζέρμαν. Ο μηχανικός θεωρεί ότι θα έπρεπε να ελεγχθεί αν «κλέβουν» τα λογισμικά σε μοντέλα και άλλων επωνυμιών του ομίλου.

Φαεινή ιδέα

Μιλώντας στο βρετανικό ραδιόφωνο ο Τζον Τζέρμαν, που είναι ο συνδιευθύνων της ΜΚΟ «Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών» (ICCT), που έχει ως στόχο τη μείωση των καυσαερίων των αυτοκινήτων, εξήγησε πώς ο ίδιος και οι συνεργάτες του ανακάλυψαν την απάτη των Γερμανών μάνατζερ και μηχανικών της Volkswagen.
«Υπήρχαν εδώ και καιρό ενδείξεις ότι τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στην Ευρώπη έχουν υψηλές εκπομπές οξειδίων και διοξειδίων του αζώτου. Έτσι, είχαμε τη φαεινή ιδέα να δούμε αν τα αυτοκίνητα αυτά περνάνε τα όρια εκπομπής καυσαερίων στις ΗΠΑ, που είναι συγκριτικά πιο αυστηρά. Θεωρούσαμε δεδομένο ότι τα ίδια μοντέλα εδώ ήταν πιο καθαρά. Και σκεφτήκαμε να τα μετρήσουμε για να πούμε στους Ευρωπαίους «καλά, αφού πουλάτε σε μας καθαρά αυτοκίνητα, γιατί δεν κάνετε το ίδιο και στην Ευρώπη;», είπε ο Τζέρμαν που, όταν ρωτήθηκε αν πίστευε ποτέ ότι η έρευνά του θα κέρδιζε τόσο μεγάλη δημοσιότητα παγκοσμίως, απάντησε σεμνά και ταπεινά: «Εγώ δεν είμαι παρά ένας απλός μηχανικός».

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου