Παρασκευή 2 Απριλίου 2021

Η Κίνα και τα ευρωπαϊκά λιμάνια


2/4/2021

Η Handelsbatt δημοσιεύει άρθρο του πρώην Επιτρόπου Ενέργειας Γκίντερ Έτινγκερ, το οποίο αναφέρεται στη διείσδυση της Κίνας στα ευρωπαϊκά λιμάνια, ανάμεσά τους και στον Πειραιά. Το άρθρο αναφέρει: «Το 2016 η ΕΕ επέβαλε την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού μέσω της μη δημοφιλούς Τρόικας. Χωρίς σοβαρούς ανταγωνιστές, η Cosco ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο του λιμανιού στην τιμή ευκαιρίας των 280 εκατομμυρίων ευρώ....

Σήμερα ο Πειραιάς είναι το νούμερο τέσσερα στην Ευρώπη, μετά το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα και το Αμβούργο. "Κανένα πλοίο δεν βγαίνει ούτε μπαίνει εδώ εάν δεν θέλουν οι Κινέζοι", λέει ένας πρώην Έλληνας υπουργός Ναυτιλίας. Στην πραγματικότητα ο Πειραιάς είναι το τελευταίο σημείο του θαλάσσιου ταξιδιού στο νέο δρόμο του μεταξιού - από την Κίνα μέσω του Ινδικού Ωκεανού έως την Ερυθρά Θάλασσα».

Και το άρθρο καταλήγει σχετικά με τη στρατηγική που έχει χαράξει η ΕΕ έναντι της Κίνας και προβλέπει την ανάπτυξη των υποδομών σε μια σειρά ασιατικών χωρών με ευρωπαϊκή συμμετοχή: «Παρά την πανδημία, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να επιδείξει ισχύ και να συνδιαμορφώσει όντως τις υποδομές σε μια σειρά χωρών της Κεντρικής Ασίας, όπως το Καζακστάν, το Ουζμπεκιστάν, η Κιργισία και το Τατζικιστάν. Τα επενδυτικά προγράμματα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο εδώ. Όμως: ο θεμιτός ανταγωνισμός και οι διαφανείς συνθήκες, τα διεθνή στάνταρ και η νομική ασφάλεια για ιδιώτες επενδυτές είναι εξίσου σημαντικά. Επειδή πρόκειται για μια μάχη των συστημάτων».

Πηγή Deutsche Welle 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου